Podrzucę trochę szperaczy instalowanych na statkach.

niestety ten nie działa - żarówka ma zerwane włókno. Widać, że była to żarówka o sporej mocy.





Jaka tu może siedzieć żarówka?

Nie wiem.
Duży szperacz na katamaranie pasażerskim OPAL, żarówka o znacznej mocy


Obok niego nieco inny, nie wiem dlaczego szyba jest zmatowiona. Obsadzono inną żarówką

Coraz więcej szperaczy jest wyposażanych w lampy PAR. Tutaj siedzi pięciostopniowy PAR 200W firmy GE.

i tutaj też

dlaczego tak modernizują? Może to jest jeden z powodów:

Inny sposób modernizacji - wsadzenie lampy halogenowej jednostronnie trzonkowanej i wymiana odbłyśnika. Tu chyba tak średnio wyszło.

Dość popularny szperacz, stosowany np. na śródlądowych statkach wycieczkowych, ma drugie życie po demobilu, tutaj obsadzono LRFa

Bardzo podobny szperacz z przysłoną do nadawania sygnałów alfabetem Morse'a stoi przy barze w porcie w Helu. Niestety tamten nie działa.
Lubię dobre światło.