Co jest ciekawe, w naszym kraju najczesciej nad przejściami instaluję się źródło światła dające białe światło. Będac około 2,5 miesiąca w Kopenhadze i codziennie robiąc około 25km po tamtejszych ulicach zauważyłem że tam jest odwrotnie. O ile w oświetleniu drogowym zdecydowana większość opraw to światło białe to nad przejściami dla pieszych są instalowane mocne lampy sodowe. Taki dosyc ciekawy kontrast...
Tak ale u nas w niektórych miastach szybko wchodzi oświetlenie ledowe o barwie białej i dobrze by było by na przejściach właśnie zostawić sodę tak jak piszesz że jest tak w Kopenhadze. Przejścia dla pieszych były by dużo lepiej oświetlone. W moim mieście zmodernizowanym na ledy na przejściach dla pieszych też jest białe światło i jest źle.
Na szczęście duża część opraw doświetlających przejścia jest na MH na trzonek E40, więc podmiana samej lampy na sodę jest bezproblemowa. Oczywiście problem jest jeśli zastosowano trzonek G12.
Ostatnio Sopot poszedł śladem Gdyni i pojawiło się białe światło w oprawach na starych słupach znajdujących się przy przejściach. Jest drobna różnica w takiej postaci, że w Gdyni nie zmieniano opraw, wkręcano jedynie MH, tak w Sopocie w niektórych miejscach dodatkowo jeszcze zmieniono oprawy, przykładowo wcześniej na wszystkich widocznych w kadrze słupach były M-250A, a teraz tam gdzie są MH to są SL-100 gdy resztę zostawiono jak było:
Przy przejściu niedaleko PG nastąpiła kolejna zmiana, wpierw była kwadratówka, potem Sforza, Strada i teraz wymieniono na LEDa (choć biorąc pod uwagę, że główne oświetlenie też zledyzowali to zachowanie sody miałoby sens):