Cześć wszystkim
Otóż zbieram się do napisania tego posta od jakiegoś czasu, zawsze coś przeszkadza, ale chyba nie bardzo mogę już unikać tej sytuacji. Otóż chciałbyś się do Was zwrócić o pomoc finansową w utrzymaniu funkcjonowania naszego forum. Niektórzy wtajemniczeni wiedzą, że forum utrzymuję z własnej kieszeni, a to co raz bardziej zaczęło mi ciążyć. Opłacam nie tylko domenę, ale także coraz bardziej wymagający hosting. Ilość danych do utrzymania rośnie z roku na rok. Pamiętajcie, że mamy własny nie wygasający hosting fotek, na którym w chwili obecnej jest ponad ćwierć miliona zdjęć! Co prawda na chwilę obecną opłaty za utrzymanie strony bardzo już zmalały - w pierwszych latach były dużo wyższe - ale nadal stanowią jakieś tam wyzwanie dla mojego budżetu. Dlatego jestem zmuszony prosić Was o pomoc lub innymi słowy składkę na jego funkcjonowanie. Chciałbym, aby od teraz do odwołania forum było utrzymywane ze składek korzystających z niego użytkowników. Taką składkę będziemy otwierać co roku, na kolejny rok funkcjonowania forum. Jeśli uda się uzbierać odpowiednią ilość gotówki, będę dalej opłacał utrzymanie strony. Jeśli nie uda się, to całość zniknie z sieci wraz z wygaśnięciem aktualnego abonamentu, a wpłacone pieniądze wrócą do składujących. Na chwilę obecną opłaty przedstawiają się jak następuje:
- domena: 123 zł brutto
- hosting: 984 zł brutto
Razem: 1107 zł /rok - albo jak kto woli 92,25 zł miesięcznie.
Od 2022r koszty utrzymania wynoszą:
- domena: 143 zł brutto
- hosting: 1218,93 zł brutto
Razem: 1367,02 zł /rok - albo jak kto woli 113,92 zł miesięcznie.
Od 2023r koszty utrzymania wynoszą:
- domena: 204,18 zł brutto
- hosting: 1421,88 zł brutto
Razem: 1626,06 zł /rok - albo jak kto woli: 135,51 zł miesięcznie.
Jak już wspomniałem wcześniej, to jest kwota już zoptymalizowana. Wcześniej utrzymanie serwera kosztowało nawet 100 euro miesięcznie. Co dawało w przeliczeniu razem z domeną kwotę ponad 5000 zł rocznie. Czasy były jednak inne i teraz oferta hostingowa jest trochę lepiej dostosowana do realiów. Oczywiście koszta utrzymania to jedna sprawa, a koszta rozwoju to druga sprawa. Oprogramowanie do utrzymywania fotek zostało napisane na moje prywatne zlecenie i też kosztowało nie małe pieniądze. Nasza strona jest utrzymywana w firmie home.pl; która nie jest najtańsza na rynku, ale jako jedna z niewielu radzi sobie z utrzymaniem tak tanio strony o takiej ilości plików po stronie serwera. Wcześniej próbowałem innych hostingów i zawsze pojawiały się jakieś problemu. A to nieograniczona ilość plików, jednak magicznie okazywała się ograniczona po 100000 sztuk a potem blokada, a to baza danych mogła mieć nieograniczoną wielkość ale x zapytań na minutę, a to czas procesora był ograniczany i strona ładowała się bardzo długo. Zawsze coś wyskakiwało, ale teraz odpukać na razie wszystko działa. Dlatego bardzo proszę o nie podsyłanie mi propozycji alternatywnych _tańszych_ rozwiązań. Na prawdę jestem z tego dość mocno przećwiczony.
Strona opłacana jest co roku do dnia 23 maja. I to jest graniczna data dla której będziemy prowadzić zbiórkę. Wszelkie wpłaty proszę przelewać na konto:
53 1140 2017 0000 4802 0413 3542
Koniecznie z adnotacją: "Darowizna na utrzymanie forum lighting-gallery.pl + nick z forum" osoby wpłacającej. Nie są potrzebne żadne inne dane do dokonania przelewu. Można robić wpłaty na poczcie jeśli ktoś nie ma konta w banku. Trzeba tylko podać ten konkretny numer konta. Proszę aby w tym wątku wpisywały się osoby deklarujące wpłatę. Ja natomiast po zaksięgowaniu jej na konto będę aktualizował listę. Na poczet tegorocznej zbiórki ja dokonam pierwszej wpłaty. Zachęcam innych do pomocy. Takie rozwiązanie już od wielu lat chodzi mi po głowie, ale do tego czasu jeszcze jakoś udawało się spinać budżet. Dłużej już jednak nie mogę. Każdy wspierający forum otrzyma na nim specjalną rangę darczyńca i specjalny kolorek ksywki, ale nie będzie żadnych innych profitów z tym związanych. Chciałbym, żebyśmy robili to z pasji, a nie z chęci osiągnięcia jakiś korzyści.
Lista wpłacających na rok 2020 - ZBIÓRKA ZAKOŃCZONA SUKCESEM
KaszeL - 100 zł
JeD - 55 zł
Matit1 - 200 zł
kubaxxx - 50 zł
amisiek - 100 zł
fambud - 50 zł
trójmiejski - 100 zł
Luk - 75 zł
litak1 - 100 zł
Utilizer - 20 zł
Michał - 100 zł
Tomm40 - 50 zł
Mrp200 - 107 zł
Lista wpłacających na rok 2021 - ZBIÓRKA ZAKOŃCZONA SUKCESEM
mateusz - 25 zł
galad - 30 zł
kubaxxx - 100 zł
KaszeL - 100 zł
trójmiejski - 100 zł
JeD - 58,26 zł
MRP200 - 100 zł
Matit1 - 100 zł
Fambud - 60 zł
amisiek - 200 zł
Luk - 50 zł
PKPENK - 100 zł
MIXF450 - 80 zł
Gismot - 80 zł
Lista wpłacających na rok 2022 - ZBIÓRKA ZAKOŃCZONA SUKCESEM
Gismot - 80 zł
qba - 80 zł
OUKS340 - 20 zł
Galad - 50 zł
Kubaxxx - 100 + 100 zł
Pkpenk - 100 zł
Trójmiejski - 100 + 100 zł
MRP200 - 100 + 50 zł
Piotres - 100 zł
matit1 - 100 zł
toomm40 - 50 zł
KaszeL - 237,20 zł
Lista wpłacających na rok 2023 - ZBIÓRKA ZAKOŃCZONA SUKCESEM
PKPENK - 100 zł
Elektroserwice - 40 zł
kubaxxx - 250 zł
galad - 70 zł
Piotres - 100 zł
matit1 - 300 zł
amisiek - 300 zł
latarnik - 100 zł
trójmiejski - 100 zł
Tomm40 - 40 zł
KaszeL - 226,06 zł
Raz jeszcze dziękuję wszystkim za wpłaty!