FOX napisał(a):Niestety, moim zdaniem soda w takich miejscach to nieporozumienie. Przystanki kolejowe czy SKM powinny być oświetlone źródłami które bardzo dobrze oddają barwy.
OZF na głównym całkiem dobrze się trzymają i jakość światła też nie jest tragiczna
Niestety w tej dziedzinie nadal jest beton, o ile na Wzg. św. Maksymiliana i Sopocie Głównym pod wiatą jest oświetlenie bardzo dobre, to już poza nią pozostałe części tych peronów oświetlają sodówki, peron 5 w Gdyni Głównej jak wcześniej wspomniałem oświetlony sodówkami (przy okazji słyszałem, że niedawno otworzyli dla pasażerów i ruchu kolejowego, będę musiał zobaczyć jak to wszystko wygląda praktycznie).
Tu jest katalog opraw spośród których jest model zastosowany na wzgórzu i Sopocie:
http://www.tespolcenter.neostrada.pl/%2 ... olacco.pdfPrzy okazji odkopałem na dysku fotki wzgórza zrobione wcześnie rano (by zobaczyć w pełni potęgę oświetlenia na peron trzeba przyjść jak jest całkowicie ciemno):

Ogólnie w trójmieście przynajmniej w paru punktach są starania by zunifikować oświetlenie, w tunelu pod przystankiem SKM Gdańsk Politechnika są te same nieznane oprawy co pod nowym tunelem w Gdyni i tunelem pod SKM Wzgórze od strony automatów.
Niedawno przedstawiałem łyżki na peronie stacji Gdańsk Główny, zaś na przeciwnym końcu stacji można zobaczyć OURWy (miłośnicy kolei zauważą też rzadki widok w trójmieście, lokomotywę SU46):
