[Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Dyskusje na temat oświetlenia bocznic, węzłów i dworców kolejowych.

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez oskard » 8 grudnia 2015, 22:26

To dziwne, bo na moim odwrotnie - jak oprawa słabo świeci, to łatwiej złapać ostrość, w dodatku szumy wówczas znikają.
Ja myślę, że jeszcze bardziej pilne jest uwiecznianie Białołęki, z której rtęć znacznie szybciej wylatuje i nie znajdzie się nigdzie informacji, które ulice mają w planach na dany rok. Tam jest ruletka...

A ta ORZ7-2 z Rakowa ma WLS-a, czy ja źle widzę? Jeśli tak, to przy tak niskiej odległości od chodnika musi nieźle dawać :shock: ...
Avatar użytkownika
oskard
 
Posty: 2550
Zdjęcia: 29
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, 21:02
Lokalizacja: Warszawa (Praga Pn.)

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez amisiek » 8 grudnia 2015, 22:50

Na Białołękę nie dam rady szybko podjechać niestety. Tak, ta ORZtka na peronie przystanku WKD Rakowiec ma WLSa tubularnego i naprawdę nieźle daje.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez trojmiejski » 24 grudnia 2015, 15:19

Pierwsze testowe oprawy LED pojawiły się jakiś czas temu na Wschodnim (dla przypomnienia: viewtopic.php?p=216823#p216823 ), a tu się okazuje, że docelowo ma być na diody wymienione całe oświetlenie Wschodniego, a także kilku innych stacji w Warszawie i w innych województwach, przykładowo w Lublinie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60826/pkp_ ... rcach.html
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez amisiek » 24 grudnia 2015, 15:42

rynekkolejowy napisał(a):Projektem objętych zostanie 10 dworców kolejowych: Warszawa Wileńska, Lublin, Warszawa Wschodnia, Warszawa Stadion, Warszawa Centralna (perony), Leszno, Radom, Rzeszów, Warszawa Śródmieście, Łódź Kaliska.
W pierwszej kolejności oświetlenie zostanie wymienione na dworcach: Warszawa Wileńska, Lublin i Warszawa Wschodnia. (...) Cały projekt ma zostać zrealizowany do połowy 2016 roku.

Jedna rzecz mnie zastanawia - na centralnym są świetlówki i to nie byle jakie (dobre trojpasmowe w nie najgorszych oprawach) także za wiele energii nie oszczędzą. Wielki plus to będzie wywalenie sody razem z SL100PKP na innych dworcach. Pierwsze diodowe juz na Wschodnim były (wstawiałem fotki), ciekawe jak zrobią optykę, by oprawa nie powodowała olśnień maszynistom.
Sporo czasu mają, zdążą.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez Witeku » 26 grudnia 2015, 23:33

Wydaje mi się, że komunikat dotyczy części dworcowej (będącej w gestii PKP SA), a nie peronowej (PKP PLK) - z wyjątkiem właśnie Centralnej, gdzie perony również są w gestii PKP SA.
Avatar użytkownika
Witeku
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, 00:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez amisiek » 18 lutego 2016, 21:40

Oto przystanek Warszawa Olszynka Grochowska - linia numer 7.
Oświetlenie peronów stanowią oprawy PKP sodowe
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak samo jest oświetlany przejazd.
Obrazek

Wzdłuż tego odcinka szlaku działa samoczynna blokada liniowa:
Obrazek

Zaraz za płotem znajduje się stacja techniczna Warszawa Grochów
Obrazek
oświetlenie rtęciowe w klasycznych oprawach
Obrazek
Obrazek

co dość silnie kontrastuje z sodą na peronie
Obrazek
na samym peronie znajduje się także wiata oświetlana oprawami świetlówkowymi hermetycznymi 2xT8 36W. Obsada 765 i 840
Obrazek

Przyjechał pociąg, niewielu podróżnych o tej godzinie.
Obrazek

Widok w stronę otwocka - światło białe to lokalna ulica, zielonobiałe - tereny PKP oświetlane rtęciowo
Obrazek
Obrazek
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez toomm40 » 18 lutego 2016, 22:52

ta lokalna ulica jest oświetlona lampami LEDowymi, jak sądzę ? jeśli tak, to 2 ostatnie zdjęcia pokazują dobitnie, jaka _byle jaka_ jest rtęć w porównaniu z dobrym zimnym światłem ledowym.
ps. zastanawia mnie widoczny na piątym zdjęciu semafor SBL-ki, który ma zielone światło na dole, a przecież układ semaforów blokowych jest -patrząc od góry :zielone-czerwone-pomarańczowe.dziwne :roll: chyba ,że są dopuszczalne dwie wersje
TELAM - i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
toomm40
 
Posty: 5021
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 18 listopada 2011, 23:38
Lokalizacja: Poznań

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez Beton » 18 lutego 2016, 22:57

No błagam, tomm na podstawie takiego zdjęcia nie można porównywać jakości światła. Przecież zazielenienie rtęci to efekt złego balansu bieli, gdyby go dobrze ustawić rtęciówki świeciłyby tak jak te LED-y, tylko, że zapewne trochę gorzej oddawałyby barwy. Niestety, nawet mój aparat nie zawsze sobie radzi z balansem bieli przy lampach wyładowczych i czasem ucieka w stronę fioletu, żółci bądź zieleni.
Avatar użytkownika
Beton
 
Posty: 2103
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 12 kwietnia 2008, 12:15
Lokalizacja: Katowice/Puławy

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez toomm40 » 18 lutego 2016, 23:04

znając tereny PKP, ta rtęć pewnie już zaczyna swoje drugie życie wyświecać , jeśli są wydojone to balans bieli je wybieli , ale tylko na zdjęciu :)
gdybyśmy weszli na tą kładkę, to nie było by wiele lepiej :roll:
TELAM - i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
toomm40
 
Posty: 5021
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 18 listopada 2011, 23:38
Lokalizacja: Poznań

Re: [Warszawa] Dworce i przystanki kolejowe

Postprzez amisiek » 19 lutego 2016, 07:24

Następnym razem wybiorę sie z lustrzanką i statywem - wtedy będą lepsze zdjęcia. To wszystko było robione kieszonkowym aparatem bez statywu.
Dla mnie o wiele lepszym wskaźnikiem jest nie tyle jakość światła rtęciowego, co jego ilość. Niestety PKP nie prowadzi grupowej wymiany źródel światła, a zatem nikt tych rtęciówek przez lata nie wymieniał (a powinien). Gdyby lampy w tych oprawach (pewną ich część stanowią ORZ7-1 oraz OURW 250, a to są dobre oprawy) były lampy wymieniane na czas, wtedy wyglądałoby to o wiele lepiej. Niestety rtęć świeci ledwo co, a oprawy diodowe są o wiele jaśniejsze. To samo na ulicy Rusznikarskiej (diody), która jest o wiele lepiej oświetlona niż jej poprzeczna Boremlowska (OUR125, ORZ7). Przy najbliższej okazji wstawię lepsze fotki.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Oświetlenie obiektów infrastruktury kolejowej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości