trojmiejski napisał(a):Brak elektryfikacji wynika z tego, że pociągi jeżdżą po szlakach należących do różnych właścicieli. Przy podróży w kierunku Kaszub za przystankiem Gdańsk Rębiechowo linia PKM należąca do PKM S.A. rozdziela się, obie odnogi łączą się z linią kolejową 201 w różnych punktach z różnie ukierunkowanymi rozjazdami (całość tworzy układ trójkąta), linia 201 należy do PKP PLK.
Gdyby elektryfikacja miała być wykonana razem z budową PKM to byłaby jedynie na linii kolejowej należącej do PKM (linia kolejowa nr 248) czyli drut ślepo by się kończył za przystankiem Gdańsk Rębiechowo. Zatem żeby móc jeździć do Gdyni i do Kartuz potrzebne byłyby pojazdy spalinowe tak czy siak. Dlatego na chwilę obecną zrezygnowano z elektryfikacji, żeby PKM dogadała się z PLK i żeby został ogłoszony wkrótce wspólny projekt elektryfikacji za jednym razem linii kolejowych obu zarządców.
Jest projekt elektryfikacji (nawet z czasów PKM), ale teorie mówią, że specjalnie najpierw zbudowano linię niezelektryfikowaną, by wyciągnąć kasę na szynobusy, które po elektryfikacji będzie można wysłać gdzie indziej (a na elektryfikację i EZT-y znowu wziąć kasę)