Strona 2 z 2

Re: [Nowy Sącz] Stacja kolejowa

PostNapisane: 7 lipca 2023, 23:05
przez trojmiejski
Wygląda na to, że ORZ-2 z LRR lub LRFR zniknęły w trakcie aktualnie przeprowadzanego remontu budynku, który dawniej służył jako budynek poczty:
https://gazetakrakowska.pl/nowy-sacz-co ... 1-17568157

Swoją drogą to w czasopiśmie Świat Kolei, w bieżącym numerze (06/2023) jest opis koncepcji przebudowy stacji Nowy Sącz, która to ostatecznie została przebudowana inaczej niż pierwotnie planowano.

Ogólnie to peron 2 będący peronem wyspowym z krawędziami peronowymi dla toru 1 i toru 2 powstał jakoś po 1985, podobnie obecna kładka nad torami jest inna niż ta co była poprzednio w 1908. Na tym peronie i kładce były kiedyś OUR-125, okazuje się zatem, że były to egzemplarze z lat 80-tych.

Wcześniej do 1985 lub coś koło tego układ torowy był inny, poza peronem przy budynku dworcowym to przy pozostałych torach nie było nawet niskich peronów, lecz wsiadało się do wagonów z poziomu główki szyny, z tzw. peronów ziemnych na międzytorzach.

Inaczej wyglądało oświetlenie, na międzytorzach było pełno relatywnie wysokich masztów po cztery łyżki każdy.

Wtedy też węzeł nie był nawet zelektryfikowany. Szlak między Nowym Sączem, a Muszynę zelektryfikowano dopiero w październiku 1987.