Strona 2 z 3
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
30 lipca 2013, 10:50
przez Elektroservice
XXXJeDXXXX napisał(a):Albo mix, albo żarówka sygnalizująca spalone źródło w łyżce. Albo może na początek zapalali mix-a albo ową żarówkę żeby od razu było jasno i jak się rtęciówa rozgrzała wyłączali, kto wie.
Żarówka nawet 200W nie zapewniłaby jasności, więc to rozwiązanie byłoby bez sensu
Moim zdaniem w tych łyżkach jest schowany dodatkowy statecznik 125W i do niego podłączona ta oprawka E27.
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
30 lipca 2013, 12:15
przez Lampka
Z drugiej strony, zaisntalowanie żarówki małej mocy, np. 25-40w, moglo służyć za sygnalizację, gdy przepaliła się rteciówka, żeby widać było oprawę w ciemności, albo żeby sygnalizowała, że oprawa jest podłączona, gdy wysiadła rteciówka.
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
30 lipca 2013, 12:30
przez famabud
Lampka napisał(a):Z drugiej strony, zaisntalowanie żarówki małej mocy, np. 25-40w, moglo służyć za sygnalizację, gdy przepaliła się rteciówka, żeby widać było oprawę w ciemności, albo żeby sygnalizowała, że oprawa jest podłączona, gdy wysiadła rteciówka.
To dla mnie najmniej prawdopodobne zastosowanie tej drugiej oprawki. Jak rtęciówka padła to po prostu nie świeci.
Nie zauważyłem także by do tych łych szły dodatkowe linki zasilające drugie źródło światła w razie awarii.
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
30 lipca 2013, 15:53
przez Lampka
Mogła być to żarówka sygnalizacyjna też dla kolei. W kązdym razie nie muszą iść przecież dodatkowe przewody do oprawki, wystarczy, że będzie ona podłączona w oprawie przed dławikim, równolegle do układu dla rteciówki.
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
30 lipca 2013, 16:19
przez qba
Bardzo ciekawa sprawa z tymi łyżkami, a jest ich tam bardzo dużo i wszystkie mają dodatkową oprawkę. Chyba żarówek tam zbyt długo nie było. Ktoś miał kiedyś jakiś pomysł, który potem nie sprawdził się w praktyce. Te szczątki żarówki w jednej z łyżek, bo chyba w żadnej nie zachowała się cała wyglądają na nie większą niż 150W, a oświetlałaby ona teren pod łyżką bardzo nikle, jeszcze ze względu na spory pierścień, który ograniczał krąg świata. Może te dodatkowe oprawki miały być na niższe napięcie awaryjne i w razie awarii to one świeciły. Trudno to określić. Ciekawe także, czy wykonali je na miejscu w FSC, czy zamówili taką wersję w Mesko.
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
30 lipca 2013, 16:44
przez MercuryFenix
Elektroservice napisał(a):XXXJeDXXXX napisał(a):Albo mix, albo żarówka sygnalizująca spalone źródło w łyżce. Albo może na początek zapalali mix-a albo ową żarówkę żeby od razu było jasno i jak się rtęciówa rozgrzała wyłączali, kto wie.
Żarówka nawet 200W nie zapewniłaby jasności, więc to rozwiązanie byłoby bez sensu
Moim zdaniem w tych łyżkach jest schowany dodatkowy statecznik 125W i do niego podłączona ta oprawka E27.
Wg. Mnie wspornik źródła sugeruje żarówkę
Ale no nic nie wiadomo
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
31 lipca 2013, 23:13
przez OUKS340
Albo ta żarówka świeciła po zaniku napięcia gdy rtęciówki były jeszcze gorące i nie mogły odpalić
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
31 lipca 2013, 23:18
przez JeD
OUKS340 napisał(a):Albo ta żarówka świeciła po zaniku napięcia gdy rtęciówki były jeszcze gorące i nie mogły odpalić
Sądze że nie ponieważ żarówki mają za mało LM żeby to oświetlić.
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
1 sierpnia 2013, 14:55
przez mateusz
Ogólnie to świetne znalezisko. Myślę, że tutaj chodziło po prostu o uzyskanie mocniejszego światła przez dołożenie tych oprawek... Ktoś widać próbował przerobić te oprawy jak najbardziej - jeśli z łyżki wystawała np. rtęciówka pionowo tak jak w OURW2250 to ten "wydłużony pierścień" być może miał w domyśle ograniczać świecenie na boki.
Re: łyżka ver. PKP (?)
Napisane:
1 sierpnia 2013, 18:08
przez Lampka
Owszem, świetne są te oprawy, bardzo mnie zaciekawiły
Duży pierścień mógłby rzeczywiście sugerować zastosowanie tutaj możliwości umieszczenia rtęciówki pionowo. Widziałem kiedyś, na trasie Gliwice - Opole Gł., na jednej ze stacji oprawę, chyba OURW, bez klosza, a z taką samą grubą blachą, jak tutaj, że zasłaniała w całości światło dwóch LRF 250w na boki