arw napisał(a):To jeszcze mało widziałeś.
Ale nie przejmuj się, podobnie jest z audio.
99% ludzi nie usłyszy, ze ich sprzęt za 2000zł brzmi fatalnie i nie słyszą różnicy z Nad'em, czy Audiolabem wartym 6000-9000zł
Ciężko uwierzyć, ze technologia ceramiczna jest tak chybiona, bardzo mnie rozczarowała. Producenci lamp wyładowczych nie radzą sobie z cieplejszą barwą, bo zamiast przechodzić w żółte, ciepłe fragmenty, przechodzi w różowe.
To samo się tyczy SDW-T 100W - niby 2500K, nie? ale nie... jest poświata różowa. Żółte jest, owszem, ale tylko w momencie rozgrzewania sody.
Pozostaje z ciekawości pójść do tych sklepów i pogadać z managerem. A z chłodną barwą trzeba wrócić do rur T8, może Philips Graphica 950? Jeszcze nie wiem jak to świeci..
Widziałem wiele lamp metalohalogenkowych i ksenonowych , z tym, że te co podałem wyżej najbardziej mi odpowiadają.
Jest wiele osób, którym wystarczy sprzęt za 2000zł, bo jak mówią nie słyszą różnicy. Nie każdy jest audiofilem. To samo z lampami. Znam wiele osób, którym wystarczy zwykła kompaktowa lampa (z kilkoma liniami) niż dobry halogen czy metalohalogen - wystarczy że świeci, a jak - to już nie ważne. Ci co dbają o dobre światło to między innymi ludzie z forum. A i tak jest nas mało.
Co do barwy 3000K zgadzam się. Daleko jej do żółtego halogenowego koloru. Nawet HCI-E/P150WDL z Ra=93 sobie nie radzi.
A Ty Kaszel jakie masz odczucia co do HCI-E/P150NDL i HQI-T250/D?
W sumie lampa lampie nie jest równa. Nawet w sklepie widać, że nie wszystkie świecą tak samo. Jak się dobrze przyjrzeć to jedna będzie miała bardziej poświatę różowego, inna może zielonego. Może na kontroli jakości mają większe tolerancje i takie puszczają.