Strona 3 z 5

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 13 września 2010, 21:14
przez Jorgus
W nowych Stradach OUS są dławiki z zabezpieczeniem termicznym. Po co to zabezpieczenie,skoro nie jest do niczego wykorzystane :?:

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 14 września 2010, 07:42
przez KaszeL
Jak to nie jest? A efekt prostownikowy lampy to co?

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 14 września 2010, 13:13
przez Jorgus
źle mnie rozumiesz ;) te dławiki mają 3 zaciski(to wiesz).Bardzo często w Stradach OUS ten środkowy zacisk jest zalany jakąś żywicą,czy czymś tam.Oczywiście na między dławikiem,a kostką przyłończeniową są trzy żyły-wykorzystane tylko dwie.

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 14 września 2010, 14:10
przez bartek380V
Skoro jestesmy w sednie tematu to jakie firmy produkuja takie dlawiki z zabezpiezeniem? Bede wiedzial jakie dziadostwo omijac. ;)

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 14 września 2010, 21:46
przez KaszeL
Jorgus napisał(a):źle mnie rozumiesz ;) te dławiki mają 3 zaciski(to wiesz).Bardzo często w Stradach OUS ten środkowy zacisk jest zalany jakąś żywicą,czy czymś tam.Oczywiście na między dławikiem,a kostką przyłończeniową są trzy żyły-wykorzystane tylko dwie.


Ale co ma piernik do wiatraka? Trzeci zacisk w statecznikach jest zazwyczaj używany do połączenia ze specjalnym układem zapłonowym, tak często łączone są stateczniki philipsa. Czasami ten trzeci zacisk to po prostu dodatkowy odczep zasilający, widywałem już stateczniki z wyprowadzeniem na 230 i 240V. W obu przypadkach nie ma to nic wspólnego z zabezpieczeniem przeciw przeciążeniowym/termicznym.

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 14 września 2010, 21:51
przez DocBrown
Ja posiadam Elgowski STS150 z takim właśnie zabezpieczeniem termicznym, jednak nie jest ono wyprowadzone na listwe zaciskową statecznika, chociaż na schemacie jest :roll:

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 14 września 2010, 21:58
przez Michal
Trzeci zacisk w statecznikach Elgo jest wykorzystywany przy pracy z reduktorem mocy. ;)

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 15 września 2010, 09:10
przez Jorgus
:shock: :shock: :shock: Ja zawsze myślałem,że to do niczego nie wykorzystane zabez.term :oops: .

:arrow: Michał,mógł byś dać jakiś schemat tego układu z redukcją mocy :?: jakoś nie bardzo go kojarzę :roll:

DocBrown napisał(a):Ja posiadam Elgowski STS150 z takim właśnie zabezpieczeniem termicznym, jednak nie jest ono wyprowadzone na listwe zaciskową statecznika, chociaż na schemacie jest :roll:


na tym co posiadam jest schemat bez zab.ale wyprowadzenie jest-właśnie to mnie zmyliło :oops:

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 15 września 2010, 19:07
przez KaszeL
Nadal nie rozumiem, co ma piernik do wiatraka. Przecież zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe nie ma żadnego wyprowadzenia - nigdy.

Re: O układach zapłonowych (było: odpalanie LRJ)

PostNapisane: 15 września 2010, 19:17
przez bartek380V
Zabezpiecznie termiczne jest laczone szeregowo ze statecznikiem i plynie tam prad znamionowy jest ono lacznikiem ukladu-tyle nalezalo powiedziec. Polprzewodnika lub termistora tam raczej nie ma ,bo ten z kolei musialby dawac uprawnienie do wylaczenia innemu ukladowi (wzgledem np przewodu N) odcinajacemu zasilanie -tak jak to jest podobnie wzgledem bieguna ,, - ,, w akumulatorach np Ni MH do elektronarzedzi co realizuje sama ladowarka. 8-)