Stare wyświetlacze

Stateczniki, układy zapłonowe, kondensatory, zapłonniki i inne

Stare wyświetlacze

Postprzez trojmiejski » 12 lipca 2013, 22:14

Nie wiem czy był podobny temat, osobiście nie znalazłem. Przy przeglądaniu zbioru ojca różnych elementów elektrycznych znalazłem parę starych wyświetlaczy w postaci kapsułek, nie znam się na tej dziedzinie lecz są to bodajże wyświetlacze próżniowe:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10945
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Stare wyświetlacze

Postprzez amisiek » 12 lipca 2013, 22:21

To są lampy elektronowe, taki typ wyświetlacza nazywa się Nixie lub VFD.
Zasilanie: żarzenie zależnie od modelu, rzędu 1,2 - 6V czasem wyżej, napięcie anodowe to kilkadziesiąt woltów, sterowanie za pomocą siatek - napięcie ujemne na siatce odcina świecenie dodatnie je włącza. Na pierwszych zdjęciach jedna z najpopularniejszych takich lampek w Polsce - IW-6 prod b. ZSRR.
Dla lampy IW-11 (IV-11, ИВ-11) żarzenie 1,5V, siatka +22V, anodowe maksymalnie +30V, zazwyczaj około 22 przez rezystor rzędu 22kΩ.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: Stare wyświetlacze

Postprzez litak1 » 13 lipca 2013, 00:38

Amiśku nixie to lampa gazowana, to neonóweczka z cyframi-elektrodami, a VFD to lampka próżniowa elektronowa z luminoforem, swoją drogą zegar nixie z dużymi lampami to baja :D
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego. Na tym forum łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. ;)
Avatar użytkownika
litak1
 
Posty: 2058
Zdjęcia: 259
Dołączył(a): 25 września 2011, 22:52
Lokalizacja: Wadowice

Re: Stare wyświetlacze

Postprzez slaweklampy » 14 lipca 2013, 10:10

Witam