Strona 5 z 15

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 15:39
przez Luk
Świecący reflektor w FIFA 09 i oprawy oświetleniowe w Sega Rally

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 16:21
przez Utilizer
Oprawy w grze Left 4 Dead.
zdjęcia niedostępne

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 19:04
przez set
Trochę klasyki z najnowszego Wolfensteina :D


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 20:14
przez swietlik
Można strzelać do tych lamp :P :?:

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 21:50
przez Utilizer
w większości gier lampy są kuloodporne i po serii pocisków nadal swiecą

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 10:42
przez set
Strzelać można, tylko że nie przyniesie to żadnego rezultatu ;) Obecnie przemysł gier komputerowych drepcze w miejscu, natomiast w niektórych aspektach nawet się cofa (patrz pewne tytuły cRPG, gdzie coraz mniej RPG a coraz więcej akcji). Od roku 2004/2005, czyli od czasów Doom 3/ Half- Life 2 nie wymyślono praktycznie niczego nowego. Moim zdaniem winna jest pogłębiająca się dominacja konsol na rynku gier. Obecnie gry robi się niemal wyłącznie pod konsole, które mają z góry ograniczone możliwości, a następnie konwertuje na PC. Może niektórzy z was pamiętają jak biednie wyglądała konwersja Half- Life 2 (gry stworzonej pod PeCeta) na pierwszego Xboxa w schyłkowym okresie tej konsoli ;) Obecnie gracze komputerowi paradoksalnie muszą czekać na pojawienie się kolejnej generacji konsol. Rok 1998 był to rok przełomowy, akceleratory VooDoo zaczęły trafiać pod strzechy, natomiast twórcy gier skrzętnie wykorzystywali ich moc, wtedy to komputer był główną maszyną służącą do elektronicznej rozrywki. Gdyby rozwój gier przebiegał od 1998 r. w postępie dajmy na to arytmetycznym dzisiaj niszczenie źródeł światła byłoby czymś normalnym. Ale obecny stan ma też swoje dobre strony, mój ulepszony 2 lata temu komputer z GF 8800 GT na pokładzie uciągnie płynnie każdą nową grę (dlatego że gierka robiona docelowo pod konsole, uwzględniając marne i sztywne możliwości konsol korzysta z silnika graficznego sprzed kilku lat) :D

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 12:21
przez Whites86
gralem kiedys w shadowmana ta gra jest chyba z 1999r lub 2000 niepamietam tam dalo w wiekszosci misji strzelac do lamp i je gaśic ;)

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:06
przez Utilizer
set, masz racje. Przełomem było też Farcry oraz F.E.A.R

A ostatnio jedyną grą która coś wniosła tylko pod względem grafiki jest Crysis. Mój komputer ma trochę problem z płynną animacją na max detalach

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 20:24
przez set
Whites86 napisał(a):gralem kiedys w shadowmana ta gra jest chyba z 1999r lub 2000 niepamietam tam dalo w wiekszosci misji strzelac do lamp i je gaśic ;)


O ile dobrze pamiętam niszczyć źródła światła można było również w grze Sin (1998), jednak nie powodowało to zmiany oświetlenia na planszy. Natomiast polska gra Pył (początek 1999) szła krok dalej, zniszczenie źródła światła skutkowało zaciemnieniem pomieszczenia. Było wiele innych gier które dawały tego typu możliwości. Dowodzi to jedynie postępującego regresu w tej dziedzinie.

Utilizer napisał(a):set, masz racje. Przełomem było też Farcry oraz F.E.A.R

A ostatnio jedyną grą która coś wniosła tylko pod względem grafiki jest Crysis. Mój komputer ma trochę problem z płynną animacją na max detalach


Crysis (wspaniała fotorealistyczna grafika), FEAR i FarCry niewątpliwie przyczyniły się do rozwoju komputerowej rozrywki (szczególnie jeżeli chodzi o gatunek FPS) jednak w żadnym wypadku nie można ich nazwać kamieniami milowymi. Obecna era została otwarta przez Dooma 3 (2004) i trwa do dnia dzisiejszego, czekając prawdopodobnie aż na rynku pojawi się nowa generacja konsol :)

Re: Oprawy oświetleniowe w grach komputerowych

PostNapisane: 17 września 2009, 13:13
przez Luk
W grze Poldek Driver są najprawdziwsze OCP! Ale w końcu to polska gra, więc autorzy gry znali polskie oprawy

Obrazek

Nawet jak widac te oprawy są troszkę płaskie :lol:

Obrazek