Stare auta - GRATY

Dyskusja na tematy dowolne

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez lampawls » 14 lutego 2009, 23:11

Na ścianach tego budynku są te łyżki 2x400w :) .
Powróciłem na lighting-gallery.pl
Avatar użytkownika
lampawls
 
Posty: 1172
Zdjęcia: 591
Dołączył(a): 5 czerwca 2007, 16:20
Lokalizacja: Lublin

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez Edziu » 14 lutego 2009, 23:33

Świetny ten wynalazek z Ikarusem, ciekawe, chy był robiony seryjnie czy kilka sztuk, Faktycznie wegierskie łyżki na ścianie, trochę podstarzałe
W poszukiwaniu miejsc gdzie występowały bądź występują duże kwiaty opraw oświetleniowych...
Avatar użytkownika
Edziu
 
Posty: 3147
Zdjęcia: 497
Dołączył(a): 24 września 2007, 09:38
Lokalizacja: Toruń

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez qba » 15 lutego 2009, 04:23

Podobno w Polsce za komuny ciężarówki STAR przerabiali tak, by po torach jeździły.
RACJONALNE OŚWIETLENIE MIESZKAŃ SPRZĘTEM OŚWIETLENIOWYM "POLAM"
- ułatwia prace wykonywane w domu
- nie powoduje olśnienia i zmęczenia wzroku
- stwarza nastrój i warunki miłego wypoczynku
Avatar użytkownika
qba
 
Posty: 8339
Zdjęcia: 1020
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 19:15
Lokalizacja: WLKP

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez cieszyn » 15 lutego 2009, 18:07

qba napisał(a):Podobno w Polsce za komuny ciężarówki STAR przerabiali tak, by po torach jeździły.


Zgadza się, no i przerabiali też Warszawy na pojazdy szynowe, gdzies tu już pokazywałem takie foty
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez Bartek » 16 lutego 2009, 21:22

W kwestii gratów- znacie tzw. "schematy biegów", czyli jak "idą" biegi na dźwigni :?:
Ja znam następujące(nie wspomnę typowego jak w Poldku)
Załączniki
nyssanbieg.GIF
Żuk/Nysa 3-biegowa.
nyssanbieg.GIF (1.46 KiB) Przeglądane 1180 razy
jelczbieg.GIF
Jelcz 315, Autosan H10, prawdopodobnie Stary 200 i 1142 oraz Autosan H9
jelczbieg.GIF (1.62 KiB) Przeglądane 1181 razy
ikarbiegg.GIF
Ikarus 260/280/Jelcz M11 6-biegowy
W 5-biegowym podobnie(nie jestem pewien wstecznego)
ikarbiegg.GIF (1.69 KiB) Przeglądane 1184 razy
Wysokoprężne rtęciówki są dobre, bo są tanie i DOBRE
Bartek
 
Posty: 456
Zdjęcia: 10
Dołączył(a): 5 czerwca 2007, 13:57
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez cieszyn » 16 lutego 2009, 22:59

A biegi w czołgu T-34 jak lecą, ktoś zna?

PS. bardzo mi się podoba:
'
Wysokoprężne rtęciówki są dobre, bo są tanie i DOBRE
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez Michal » 16 lutego 2009, 23:17

Tak wyglądały biegi w Starze 28 i z silnikiem benzynowym Starze 29.Skrzynia biegów była niesynchronizowana i sprzęgło trzeba było wduszać 2 razy czyli,np.trójka-sprzęgło-luz- sprzęgło-czwórka.
Obrazek
Dosyć dziwne było przejście z trójki na czwórkę. ;)
P.S Jakby ktoś był zainteresowany to mam gdzieś oryginalne instrukcje obsługi Stara 28 i 200.
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 4402
Zdjęcia: 323
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, 23:44

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez cieszyn » 17 lutego 2009, 00:08

Dosyć dziwne było przejście z trójki na czwórkę.

Jeszcze głupsze z 1 na 2!

W trakcie ruszania od razu takie wygibasy wajhą biegów, kto to wymyślił? Chyba nikt trzeźwy :lol: ;)


A w czołgu T-34 były 3 biegi. Siła potrzebna do zmiany to od 25 do 50 kg!
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez Edziu » 17 lutego 2009, 09:22

Mój Tata jak zdawał prawo jazdy w 1975 uczył sie na żuku i wspominał właśnie podwójne wciskanie sprzęgła, ja nie wyobrażam sobie tak jeździć a przecież ile żuków nadal jeździ, a egzamin miał na maluchu :D
W poszukiwaniu miejsc gdzie występowały bądź występują duże kwiaty opraw oświetleniowych...
Avatar użytkownika
Edziu
 
Posty: 3147
Zdjęcia: 497
Dołączył(a): 24 września 2007, 09:38
Lokalizacja: Toruń

Re: Stare auta - GRATY

Postprzez DocBrown » 17 lutego 2009, 13:45

Jak mi padł synchronizator 3 biegu w Audi, to też musiałem zmieniać na ten bieg z podwójnym wysprzęglaniem :D Przez miesiąc tak jeździłem, później się zdenerwowałem, kupiłem nowy synchronizator i go wymieniłem, nie było to zbyt łatwe zadanie, ale teraz skrzynia biegów chodzi jak nowa :)
A jechał ktoś z was kiedyś bez sprzęgła :?: :twisted: Ja miałem tą wątpliwą przyjemność, gdy padł mi wysprzęglik, na szczęście musiałem przejechać tylko 10km :mrgreen: Trzeba było przed ruszeniem z miejsca wyłączać silnik, dopiero po tym włączyć bieg i uruchamiać silnik :twisted: Jak już się ruszyło, to przy każdej zmianie biegów trzeba pilnować obrotów, aby nie uszkodzić skrzyni biegów.
DocBrown
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości