Polskie prototypy samochodów

Dyskusja na tematy dowolne

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez DocBrown » 7 listopada 2009, 19:45

W tym artykule troche mało precyzyjnie się wyrazili :roll:
Audi 80 to nie Audi Coupe mimo że to auta bliźniaczo podobne, to 80 było tylko sedan i avant, zaś Coupe to po prostu Coupe już bez oznaczenia 80, zachowane były za to oznaczenia modelowe tzn B1, B2, B3, B4 ale Coupe nie nazywało się 80. Możliwe że jednak ten stylista projektował zarówno Coupete w wersji B2 jak i 80 B2, pewien natomiast jestem, że model B3 to już nie jego dzieło :mrgreen:
DocBrown
 

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez leon0785 » 7 listopada 2009, 19:53

B 3 to napewno nie jest już dzieło Giugaro ale myśle że skoro B 2 jest jego to i Coupe też jest jego :)
cieszyn napisał(a):Ja słyszałem, że w projektowaniu Poldka maczali palce Amerykanie, ale nie wiem, w jakim zakresie :roll:
Zdaje się, że chodziło o względy bezpieczeństwa konstrukcji auta

Cieszyn Amerykanie nie maczali nic przy projektowaniu po prostu w 1978 roku kiedy wprowadzono Poloneza do produkcji spełniał bardzo rygorystyczne normy bezpieczeństwa wyznaczone wówczas przez Amerykanów zapewne to miałes na myśli :)
leon0785
 

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez DocBrown » 7 listopada 2009, 20:02

Swoją drogą, wie ktoś może kto zaprojektował B3 ? :roll:
DocBrown
 

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez cieszyn » 7 listopada 2009, 20:22

leon0785 napisał(a):B 3 to napewno nie jest już dzieło Giugaro ale myśle że skoro B 2 jest jego to i Coupe też jest jego :)
cieszyn napisał(a):Ja słyszałem, że w projektowaniu Poldka maczali palce Amerykanie, ale nie wiem, w jakim zakresie :roll:
Zdaje się, że chodziło o względy bezpieczeństwa konstrukcji auta

Cieszyn Amerykanie nie maczali nic przy projektowaniu po prostu w 1978 roku kiedy wprowadzono Poloneza do produkcji spełniał bardzo rygorystyczne normy bezpieczeństwa wyznaczone wówczas przez Amerykanów zapewne to miałes na myśli :)


Być może - nie znam źródła tej informacji, więc nie jest to moja wiedza.

Wielokrotnie sprawdzało się to, że przy zderzeniach Polonez nie miał tak złych skutków jak np. Fiat 125
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez leon0785 » 7 listopada 2009, 20:34

Tak Polonez miał znacznie sztywniejszą karoserie niż Fiat 125p. Przód Fiata 125p przy zderzeniu czołowym po prostu się łamał przednia maska Fiata otwierała się w odwrotną stronę nie tak jak w dzisiejszych autach co często powodowało że podczas zderzenia wchodziała przez przednią szybe do kabiny pasażerskiej powodując poważne obrażenia kierowcy czy pasażera zdażały się przypadki gilotynowania głowy dlatego w Polonezie zastosowano standardowe otwieranie maski silnika
leon0785
 

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez cieszyn » 7 listopada 2009, 20:38

Po prostu m.in. tzw. podłużnica (zamiast ramy) była w Poldku lepiej wykonana. Auto miało lepiej zaprojektowane strefy kontrolowanego zgniotu, choć być może wtedy to się tak nie nazywało
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez DocBrown » 7 listopada 2009, 20:41

Podobno poldolot (ten stary, z PRL, nie Caro i nie ATU) ma tak mocne blaszyska, że jak się w niego uderzy nowszym samochodem, to zawsze Poldon będzie mniej poszkodowany niż ten co w niego uderza :twisted:
DocBrown
 

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez cieszyn » 7 listopada 2009, 20:47

To możliwe, gdyż teraz auta robi się na tzw. odpiernicz, tzn. mają one jakąś tam trwałość, ale blachy już dużo cieńsze, powłoki antykorozyjne nie zawsze dobre, no i kwestia tzw "aut jednorazówek" 0 już nie robi sie aut na długie lata, tylko tak, żeby klient jak najczęściej kupował nowe auto. Wiem, bo gadałam z majstrami na FIAT Tychy i Bielsko. ale to dotyczy także innych marek aut
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12646
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez leon0785 » 7 listopada 2009, 20:48

Doc jeżeli chodzi o twoje pytanie o protekt Audi 80 B3 mam chyba odpowiedz spojrzyj tutaj :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Erwin_Leo_Himmel
leon0785
 

Re: Polskie prototypy samochodów

Postprzez DocBrown » 7 listopada 2009, 20:52

Dzięki Leon za odpowiedź :)
Cieszyn, co do tych blach i odporności na korozje to masz racje ! Choć niektórzy producenci od zawsze mieli z tym problem, np Opel :lol:
Za to Audi od modelu B3 wprowadziło obustronny ocynk blach dzięki czemu do dziś przetrwało bardzo dużo tych aut i są w dobrym stanie, bo tam gdzie nie był nigdy uderzony i źle naprawiony tam korozja nigdy się nie wedrze :)
Moje B3 niestety jeszcze nim znalazło się w moich rękach miało dzwona w prawy bok i mam przez to trochę podgnity próg, prócz tego troche korozji miałem na tylnej klapie (papudractwo lakierników którzy naprawiali to auto :evil: ) i w bagażniku bo mi woda do środka się lała :(
DocBrown
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości