Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Dyskusja na tematy dowolne

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez leon0785 » 7 września 2010, 10:00

No jeżeli ta polerowana końcówka wydechu będzie miała średnice rury kanalizacyjnej a kierowca będzie miał dres z trzema paskami marki Adidari to nie będzie ok :lol: :mrgreen:

A tak na poważnie to jeżeli będzie to końcóweczka dopasowana ze smakiem do starndardowego wydechu to nie powinna kłóć w oczy :)
leon0785
 

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez DocBrown » 7 września 2010, 10:07

Końcówka z rynny to pasuje do Calibry albo jakiegoś innego dresowozu :lol:
Ja chcę po prostu spolerować oryginalną końcówkę, tzn ostatni odcinek wydechu od puszki tłumika końcowego aż do końca, tą zagiętą w dół rurę :)
DocBrown
 

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez leon0785 » 7 września 2010, 10:09

A to spoko skoro nie masz zamiaru przerabiać swojego Audi na Calibre :mrgreen:
Oryginalny spolerowany wydech powinien wyglądać ładnie :)
leon0785
 

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez trojmiejski » 22 czerwca 2013, 15:40

Odkurzam temat ze względu na ciekawe znalezisko :mrgreen: :
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10945
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez Marek140 » 22 czerwca 2013, 20:40

Toż to biały kruk :D :D
Lubię dobre brzmienie sprzętu sprzed lat.
Avatar użytkownika
Marek140
 
Posty: 1494
Zdjęcia: 508
Dołączył(a): 13 maja 2011, 15:08
Lokalizacja: Augustów

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez Elektroservice » 22 czerwca 2013, 20:46

Fiat 125L :D Całkiem fajnie zrobiony, nie wygląda na jakieś druciarstwo tylko na profi robotę :)
A skoro jest tu taki temat to mam pytanie: wie ktoś może dlaczego po montażu przekaźników świateł w VW Passacie B3 zaczęła "szaleć" instalacja elektryczna ?
Objawy są takie, że przy włączonym zapłonie nie da się włączyć samych postojówek bez świateł "głównych" a gdy zgaszę silnik na włączonych światłach mijania to światła świecą dalej i na dodatek nie wyłącza się radio oraz wentylator nawiewu (pracują tylko na włączonym zapłonie). Przełączenie na światła drogowe lub zgaszenie świateł zupełne powoduje wyłączenie radia i wentylatora nawiewu jednocześnie słychać pstyknięcie któregoś z oryginalnych przekaźników, tych które znajdują się w rozdzielnicy pod kierownicą.
Instalacja przekaźników świateł wygląda w ten sposób, że sterowanie przekaźników (3 szt: 1 na światła mijania, 1 na drogowe i 1 na p.mgłowe) jest zrobione z oryginalnej wiązki która zasilała lewy reflektor (bezpieczniki wymienione z 10A na 2A bo teraz płynie w tym obwodzie prąd tylko do zasilania cewek przekaźników), a zasilanie żarówek w reflektorach wzięte jest przez bezpiecznik 30A prosto z dodatniego zacisku akumulatora następnie rozgałęzia się na 3 przekaźniki i z tych przekaźników idzie już do żarówek w reflektorach. Co tu jest grane ? Gdy wiązka użyta do sterowania przekaźników zasilała żarówki to żadne cuda się nie działy, teraz gdy zasila cewki przekaźników instalacja "głupieje" :evil:

P.S. Przejrzałem elektrykę pod kątem zwarć - nic takiego nie ma, pobór prądu w spoczynku (wyłączony zapłon, światła i inne odbiorniki) w normie.
P.S.2. Spotkałem się z tak samo zrobioną instalacją przekaźnikową (sterowanie przekaźników z wiązki która zasilała lewy reflektor) w innym samochodzie (Audi B3) i tam działało wszystko bez zarzutu :roll:
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6333
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez lumix26 » 22 czerwca 2013, 21:30

A dobrze podłączyłeś przewody pod przekaźnik
Zasilanie cewki 85 , 86
Odbiornik 30 - 87,87a
Tak masz zrobione
Nie rezygnuj nigdy z celu tylko dlatego, że osiągniecie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.
Avatar użytkownika
lumix26
 
Posty: 9284
Zdjęcia: 3827
Dołączył(a): 23 stycznia 2012, 20:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez Michal » 22 czerwca 2013, 21:34

Elektroservice napisał(a):Fiat 125L :D Całkiem fajnie zrobiony, nie wygląda na jakieś druciarstwo tylko na profi robotę :)
A skoro jest tu taki temat to mam pytanie: wie ktoś może dlaczego po montażu przekaźników świateł w VW Passacie B3 zaczęła "szaleć" instalacja elektryczna ?
Objawy są takie, że przy włączonym zapłonie nie da się włączyć samych postojówek bez świateł "głównych" a gdy zgaszę silnik na włączonych światłach mijania to światła świecą dalej i na dodatek nie wyłącza się radio oraz wentylator nawiewu (pracują tylko na włączonym zapłonie). Przełączenie na światła drogowe lub zgaszenie świateł zupełne powoduje wyłączenie radia i wentylatora nawiewu jednocześnie słychać pstyknięcie któregoś z oryginalnych przekaźników, tych które znajdują się w rozdzielnicy pod kierownicą.
Instalacja przekaźników świateł wygląda w ten sposób, że sterowanie przekaźników (3 szt: 1 na światła mijania, 1 na drogowe i 1 na p.mgłowe) jest zrobione z oryginalnej wiązki która zasilała lewy reflektor (bezpieczniki wymienione z 10A na 2A bo teraz płynie w tym obwodzie prąd tylko do zasilania cewek przekaźników), a zasilanie żarówek w reflektorach wzięte jest przez bezpiecznik 30A prosto z dodatniego zacisku akumulatora następnie rozgałęzia się na 3 przekaźniki i z tych przekaźników idzie już do żarówek w reflektorach. Co tu jest grane ? Gdy wiązka użyta do sterowania przekaźników zasilała żarówki to żadne cuda się nie działy, teraz gdy zasila cewki przekaźników instalacja "głupieje" :evil:

P.S. Przejrzałem elektrykę pod kątem zwarć - nic takiego nie ma, pobór prądu w spoczynku (wyłączony zapłon, światła i inne odbiorniki) w normie.
P.S.2. Spotkałem się z tak samo zrobioną instalacją przekaźnikową (sterowanie przekaźników z wiązki która zasilała lewy reflektor) w innym samochodzie (Audi B3) i tam działało wszystko bez zarzutu :roll:


Sprawdź przewody od masy-na cewkach przekaźników i na urządzeniach,którymi sterują. ;)
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 4402
Zdjęcia: 323
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, 23:44

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez Elektroservice » 22 czerwca 2013, 21:40

Sprawdzę co z tą masą od cewek przekaźników bo do żarówek w reflektorach puściłem masę 4mm2 linką prosto z ujemnego zacisku akumulatora więc tam na pewno jest OK :roll:
Precz z przewodami YDYt, oraz podobnymi w instalacjach elektrycznych !
Avatar użytkownika
Elektroservice
 
Posty: 6333
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 20:40
Lokalizacja: Stęszew

Re: Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Postprzez MRP200 » 22 czerwca 2013, 22:08

Połączenia masowe warto sprawdzić, bo jak wiadomo, w samochodach masa ciągnięta jest wprost z metalowej konstrukcji pojazdu. Te połączenia są często bagatelizowane. W samochodach przewodem masowym, który można nazwać też przewodem powrotnym jest konstrukcja nośna pojazdu. Kilka lat temu miałem ciekawostkę w Polonezie. Przerwało się połączenie masowe pomiędzy silnikiem a karoserią. Efekt był taki, że przekręceniu kluczyka w pozycję rozruch silnie przygasały kontrolki, co wskazywałoby na rozładowany akumulator. Wystarczyło robić prowizoryczny mostek przewodem rozruchowym pomiędzy minusem akumulatora a silnikiem i rozrusznik kręcił jak należy. Nie próbując szukać miejsca przerwy przewodu masowego, został wykonany docelowy mostek odcinkiem przewodu LGy 25 mm2 pomiędzy minusem aku a blokiem silnika. W identyczny sposób został później naprawiony również firmowy samochód dostawczy, a sama naprawa trwała niecałą godzinę.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4281
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości