Motoryzacja (technika, porady, opinie, historia)

Dyskusja na tematy dowolne

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez leon0785 » 12 czerwca 2010, 19:18

Zdjęcia rewelacja :)
Nie wiem jak 1 i 2 ale na trzecim widzę Zastavę 750 a one były produkowane od początku lat 60 więc to nie mogą być lata 50.
leon0785
 

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez cieszyn » 12 czerwca 2010, 23:32

Na 1szym planie jest FIAT 500? takie auto, które wyglądało, jakby jeździło do tyłu

To są lata 58, bo tak pisało na forum werttrew.fora, skąd te foty mam
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez leon0785 » 12 czerwca 2010, 23:41

cieszyn napisał(a):Na 1szym planie jest FIAT 500? takie auto, które wyglądało, jakby jeździło do tyłu

To są lata 58, bo tak pisało na forum werttrew.fora, skąd te foty mam


Cieszynie jeżeli to FIAT to model 600 ale raczej mało prawdopodobne w naszych socjalisztycznych realiach choć pojawiały się na ulicach w tamtych latach. Bardziej prawdopodobne jest, że to jugosławiański licencyjny odpowiednik modelu FIAT 600 czyli Zastava 750. Jeżeli to FIAT 600 to może to być 1958 bo już je wtedy produkowali natomiast jeżeli to Zastava to nie bo one dopiero powstały po 1960r.
Co do FIATA 500 to jest on bardzo podobny (wizualnie) do modelu 600 ale to jednak zupełnie inny model FIATA, który na polskich ulicach praktycznie był nie spotykany :)
leon0785
 

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez cieszyn » 14 czerwca 2010, 22:38

Oto rozpoznane niżej auta:

Od lewej kolejno: Renault Dauphine, DKW i Fiat 600.

DKW - czyli słynne "dekawki" miało swoje polskie "tłumaczenie" - ten skrót oznaczało auto z: Dykty, Kleju i Waty (DKW) :lol: :lol: :lol: :lol: :D

cieszyn napisał(a):Wwa, ul. Krucza, lata ok. 1958

Obrazek


Oto rozpoznane wyżej auta:

Od lewej kolejno: Renault Dauphine, DKW i Fiat 600.

DKW - czyli słynne "dekawki" miało swoje polskie "tłumaczenie" - ten skrót oznaczało auto z: Dykty, Kleju i Waty (DKW)
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez leon0785 » 14 czerwca 2010, 22:40

To taki dziadek Trabanta :D
leon0785
 

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez cieszyn » 16 czerwca 2010, 00:07

leon0785 napisał(a):To taki dziadek Trabanta :D


O, nie!

Protoplastą Trabanta było P-70, bardzo podobne do późniejszego Trabiego, pamiętam, jak jeździły po ulicach (są tutaj :arrow: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Trabant/p70/94715

http://hej.rzeszow.pl/p70_przypomnienie_prl_nrd_czechoslowacji_i_zsrr,artykul2369.html)
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez leon0785 » 16 czerwca 2010, 00:11

Ale przedwojenne DKW było dawcą dla P-70 a P-70 dla Trabanta dlatego dla mnie DKW to dziadek Trabanta a P-70 to coś jak jego ojciec przynajmniej ja tak to pojmuje :)
leon0785
 

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez oskard » 16 czerwca 2010, 00:12

Ja pamiętam, jak P-70 spadł w Alternatywach z dźwigu, a ja całe dzieciństwo myślałem że to jakiś stary model Syreny, jeden z pierwszych, bo niemetalowy. A jakiś czas temu w starej książce znalazłem przypadkiem samochód o identycznej sylwetce do tej z filmu, i sie okazało, że to produkt z NRD, a nie z Żerania :)
Avatar użytkownika
oskard
 
Posty: 2550
Zdjęcia: 29
Dołączył(a): 16 stycznia 2009, 21:02
Lokalizacja: Warszawa (Praga Pn.)

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez MRP200 » 16 czerwca 2010, 07:01

Wyczytałem w Automobiliście, że P-70 miał sporo elementów konstrukcyjnych nadwozia z drewna, co było jedną z przyczyn szybkiej destrukcji tych pojazdów. Ponadto dostęp do bagażnika w P-70 możliwy był tylko po odchyleniu tylnej kanapy.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4281
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: [Warszawa] Historyczne oświetlenie przedwojenne i w PRL-u

Postprzez cieszyn » 16 czerwca 2010, 23:31

No to ja zakończę ten off-top:

P-70 miało śmieszną wajchę zmiany biegów, była to metalowa rura wychodząca z kokpitu, potem zakręcona o 90 stopni w dół. To się najbardziej rzucało w oczy.

Ale z drugiej strony cieszyn miał kiedyś Syrenę 104, która miała biegi w kolumnie kierownicy (rozwiązanie rodem z USA) i powiem Wam, że to był całkiem fajny patent

Off-top STOP!
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości