Linie kolejowe - zaniedbania

Dyskusja na tematy dowolne

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez litak1 » 5 kwietnia 2012, 19:27

Takie wyboczenie torów zdarza się również przy silnym nagrzaniu na prostym odcinku np. od mocnego słońca lub pożaru, a gdy ostygną to robią się luki na łączeniach. Niemniej jednak to chyba w takim stopniu nie może się wygiąć.
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego. Na tym forum łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego. ;)
Avatar użytkownika
litak1
 
Posty: 2058
Zdjęcia: 259
Dołączył(a): 25 września 2011, 22:52
Lokalizacja: Wadowice

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez DoubleSuper8 » 5 kwietnia 2012, 19:41

Pytanie do fachowców-czego tutaj brakuje :?: :mrgreen:
To się chyba nazywa "nóż" (z tego co mówi instrukcja E-1 przy oznaczeniu zwrotnic jest jazda "po nożu" lub "na nóż")
Każdy lampiarz z forum wie
Co zdejmować a co nie
Co jest dobre a co złe
Każdy lampiarz z forum wie

Każdy lampiarz w domu ma
Stateczniki i TUZa
Na oprawach tak się zna
Wie jak lampa zaświeca
DoubleSuper8
 
Posty: 411
Zdjęcia: 287
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 00:58
Lokalizacja: Świdnica

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Mannerheim » 5 kwietnia 2012, 20:08

DoubleSuper8 napisał(a):Pytanie do fachowców-czego tutaj brakuje :?: :mrgreen:
To się chyba nazywa "nóż" (z tego co mówi instrukcja E-1 przy oznaczeniu zwrotnic jest jazda "po nożu" lub "na nóż")
'
Brakuje jednej iglicy. A po rozjazdach jedzie się "na ostrze" albo "z ostrza" - chodzi tu właśnie o ostrze iglicy.
Mannerheim
 
Posty: 236
Zdjęcia: 7
Dołączył(a): 23 sierpnia 2007, 19:15
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez DoubleSuper8 » 5 kwietnia 2012, 21:44

Właśnie o tym mówiłem tylko nie pamiętałem dokładnie nazwy tej części ;) stąd ten "nóż" ale blisko byłem ;)
Każdy lampiarz z forum wie
Co zdejmować a co nie
Co jest dobre a co złe
Każdy lampiarz z forum wie

Każdy lampiarz w domu ma
Stateczniki i TUZa
Na oprawach tak się zna
Wie jak lampa zaświeca
DoubleSuper8
 
Posty: 411
Zdjęcia: 287
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 00:58
Lokalizacja: Świdnica

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 6 kwietnia 2012, 07:35

no cóż,nikt z Was nie dostrzegł,że skradziono szynę ;)

A to pęknięcie na łączeniu powstało nie przez temperaturę,a przez dość silny wstrząs ;)
kilka metrów dalej był malutki uskok,coś musiało puścić ;)


PS.Opowiadałem wam o tych wstrząsach?
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 1 maja 2012, 19:57

jastrzębie,okolice ul.cichej.
Obrazek
jak się dobrze przypatrzycie,to zobaczycie że tam dalej w tle tory kolejowe idą pod górkę.
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez famabud » 2 maja 2012, 14:56

Masakra. :x Ciekaw jestem czy na Lubelszczyźnie można znaleźć takie kwiatki.
Light is life
Avatar użytkownika
famabud
 
Posty: 9298
Zdjęcia: 1074
Dołączył(a): 3 listopada 2009, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 4 czerwca 2012, 15:04

mam filmik z tego miejsca,niestety prędkość wysyłania nie pozwala mi na wysłanie tego filmiku na YT :x

Właściwie to chciał bym wam powiedzieć pewną głupotę,która to miała być oszczędna...
Mianowicie po zamknięciu kwk moszczenica zlikwidowano linię,która łączyła kwk moszczenica jas mos z kopalnią 1maj.Linia jas mos moszczenica została przebudowana tak,by pociągi wyjeżdżające z kopalni jasmos mogły jechać bezpośrednio do EC moszczenica.Z tego co powiedział mi pewien brygadzista(pracownik kolei),to od momentu przebudowy tej linii nie przejechał tamtędy żaden pociąg,ponieważ linia tuż po przebudowie została zamknięta.Od ok.dwóch lat ciężarówki wywożą kamień na teren zwałów,których to właścicielem była kiedyś kwk moszczenica- obecnie właścicielem jest kwk jasmos.Ciężarówki tak jak wspomniałem jeżdżą z tym kamieniem od dwóch lat,tak więc wyobraźcie sobie,jak wygląda droga... .Brygadzista mówił,że już kilka razy przewinęły się plany otwarcia odcina od jas'mos'a do EC moszczenica oraz odbudowanie odcinka w kierunku hałdy.Brygadzista powiedział,że chodziło tylko o to,by odciążyć tę drogę z ciężarówek transportujących kamień na hałdę,zaś kamień(ew.inne śmiecie)miały by tyć transportowane z kopalni na hałdę koleją.Niestety z odbudową tej linii ponoś są problemy nie tyle co finansowe,co również prawne-cokolwiek miało by to znaczyć.

Ów brygadzista poruszył też temat linii osobowej,która znikła z jastrzebia 12lat temu.Odziwo brygadzista opowiedział mi ciut inną wersję (związaną z zamknięciem linii159)niż ta,która jest upubliczniona w internecie.Podczas słuchania dostrzegłem,że to co mówi brygadzista trzyma się bardziej całości niż te bzdury z neta.Opowieść ...opowiem za jakiś czas,ponieważ chwilowo nie mam czasu :x


Mam jeszcze zagadkę...
Te dwie linie kolejowe do roku 2001 znajdowały się na tej samej wysokości-tu było połączenie linii towarowej z linią towarowo-osobową.
Dziś te dwie linie znalazły się na różnych wysokościach-i tu pytanie dla was.Która linia osiadła/została podniesiona,ew.czy to robota natury,czy też może człowieka :?:
Zagadka jest prosta,starczy tylko pomyśleć(patrzenie raczej na nic się nie zda :) )
Obrazek
Obrazek

przepuszczam,że kolega z Legnicy już wie co jest grane :)
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez DoubleSuper8 » 10 czerwca 2012, 21:05

Jorgus napisał(a): Ciężarówki tak jak wspomniałem jeżdżą z tym kamieniem od dwóch lat,tak więc wyobraźcie sobie,jak wygląda droga...


Ja bym się raczej zastanowił jak dzisiaj buduje się drogi że je samochody masakrują? Jakoś nie słychać żeby np. w Arabii asfalt się topił w temp. 30st Celsjusza a u nas to norma. Dlaczego drogi po jakimś czasie się zapadają? To nie jest wina tego że samochody po niej jeżdżą tylko wina jest w tym jak się drogi buduje. A tak się robi żeby potem brać kasę za remonty. Co najlepsze - Niemiec jak przed wojną kładł kostkę tak ona ma się świetnie do dziś mając ponad 100 lat i też po niej jeżdżą ciężarówki. Nic się jej nie dzieje jest równiutka. A jak nasi położą chodnik czy kostkę to momentalnie to się zapada. Więc tu jest coś nie tak.

Odnośnie historii związanej z linią powiem że i z linią 285 było podobnie (mówimy o górskim odcinku od Świdnica Kraszowice do Jedliny Zdroju) - przyszedł kryzys ludzie nie jeździli pociągami. Więc zrobili remont całej nawierzchni a niedługo potem linię zamknęli. I z tego co opowiadał mój wujek były kolejarz zabierali pewne elementy z tej linii i montowali gdzie indziej bo były nowe i się marnowały.

Na moje oko remont przeszedł tor przy którym stoją semafory i wskaźnik W1 - widać że był używany i jest nowy tłuczeń. Jeśli robili kapitalny remont torowiska to mogli trochę podnieść wysokość nasypu. Ten drugi tor widać że nieużywany i osiada na moje oko to siły natury
Każdy lampiarz z forum wie
Co zdejmować a co nie
Co jest dobre a co złe
Każdy lampiarz z forum wie

Każdy lampiarz w domu ma
Stateczniki i TUZa
Na oprawach tak się zna
Wie jak lampa zaświeca
DoubleSuper8
 
Posty: 411
Zdjęcia: 287
Dołączył(a): 2 kwietnia 2010, 00:58
Lokalizacja: Świdnica

Re: Linie kolejowe - zaniedbania

Postprzez Jorgus » 18 lipca 2012, 19:57

Ten drugi tor widać że nieużywany i osiada na moje oko to siły natury

nie...
ten nieczynny tor,to pozostałość po linii 159.To że on jest wyżej,niż ten drugi,to robota nie natury,a ludzi... .
Widzisz,jak PKP o.Głupota podpisywało +++ pod linią 159,to przed zamknięciem wywijali niezłe głupoty.
W tym miejscu już od x lat jest osiadanie terenu,które spowodowały kopalnie(w teorii,bo w praktyce to nie wina kopalni).Teren w ciągu ostatnich 10ciu lat osiadł tu o 8m.Kopalnie każdorazowo wypłacały dla pkp odszkodowania,niestety,pkp skupiała sie na podnoszeniu sieci trakcyjnej,wywyższając tym samym problem osiadania terenu.W tym miejscu pkp podnosił tory-pomimo,że nie było takiej potrzeby.Jak pkp podnosiło tory,to dyrekcja jsk musiała podnosić tzw.tory kopalniane.W pewnym momencie doszło nawet do sytuacji,że przez podbijanie torów pkp-te tory jsk szły pod górkę na tyle ostro,że zimą pociągi jeżdżące po torach kopalnianych miały trudności z podjazdem.To miejsce,które sfociłem,służyło kiedyś do łączenia linii towarowo-osobowej(pkp)z linią towarową (jsk).Jak te pociagi osobowe znikły z miasta,to zarząd jsk postanowił przywrócić te swoje tory do stanu pierwotnego-czyli obniżyć i wypoziomować.Teraz-tj.po latach widać,że pkp miejscami podnosił tory o ok2m. .Nie wiem czy wolno mi to mówić,ale...pkp przyczynił się też w pewnym stopniu do zamknięcia kwk moszczenica.Kiedyś do tej kopalni prowadziło 5 torów-3tory należały do pkp a 2 do jsk.Jak zamknięto tę tory pkp,to kopalnia miała problem z wywożeniem składu... .

tak swoja drogą,to dopiero niedawno dowiedziałem się,że pociągi do jastrzębia-pod sam koniec,tj.przez 4lata jeździły na bardzo "fajnym"rozkładzie jazdy.Miały to być godziny ok.8.30 oraz ok.16.30-dwa pociągi na dzień...

Ehh,opowiedział bym wam trochę więcej i dokładniej,ale boję sie,że zarobię bana.

Chciał bym tu jeszcze wspomnieć o tym,ze pociagi osobowe miały wrócić do sjz,miały by jeździć po korach należących do jsk.Wszystko było fajnie,tory są,miał zostać też dodany,albo raczej wyremontowany tor w kierunku centrum.Miały zostać wybudowane parkingi,kasy biletowe... .Kasa na to wszystko jest,bo marszałek dofinansował ... .Wszytko fajnie,niestety,skończyło się na obietnicach...ponoć problem leży w stolicy...i z tego powodu prawdopodobnie pociagi nie wrócą do tego miasta.


Wracając tak trochę do tych torów jsk,to w bziu z tymi torami to mają niezły kłopot.Tam ciagle coś kopią...niedawno wybudowali jeden most,chwilę potem drugi,teraz ten pierwszy rozebrali,bo pojawił się zbyt mały odstęp po między wierzchołkiem pociągu a spodem mostu.Ten drugi most-co niedawno zrobili-też mają rozebrać,bo zbyt mocno osiada i pęka.A rozebrać go nie mogą,bo dla ciężarówek nie ma jak wyznaczyć objazdu.

dla tych co lubią filmiki-filmik ;)
http://www.youtube.com/watch?v=_xQE9Q8u ... ure=relmfu
aha,popaczcie się jak te tory w 5.55 min. idą ostro w górę.To nie jest fotomontaż ani przekłamanie-one tak naprawdę idą...
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Poprzednia strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości