Dyskusje na temat lamp i nie tylko (było:Czemu "electronic...)

Dyskusja na tematy dowolne

Dyskusje na temat lamp i nie tylko (było:Czemu "electronic...)

Postprzez Michal » 6 listopada 2011, 10:21

bartek380V napisał(a):Jakie jest fizyczne wytlumaczenie ze producent chce tylko elektronicznego osprzetu ? Byc moze lampy CDM TC i CDM TC Elite wskutek podwyzszenia jakosci swiatla maja zwiekszona preznosc gazu buforowego w tym ksenonu i pojawiaja sie dodatkowe harmoniczne ktorych klasyczny indukcyjny dlawik nie przezyje :shock: Moze sprawe wyjasni oscyloskop biorac pod uwage klasyczny dlawik i dwie lampy z ktorej jedna jest przewidziana do pracy na elektronice. Przebieg generowany na elektronice napewno jest tak stworzony aby takie zjawisko nie powstawalo. Moja lampa CDM TC 70/830 tez na poczatku (jakies 3s ) po starcie wywoluje oszolomienie statecznika poczym dalej jest juz wszystko normalnie.


bartek380V napisał(a):Jasne ze musza dmuchac na zimne. JESLI jest chociaz minimalne ryzyko wybuchu lampy poprawnie eksploatowanej to musza napisac. To tak jak z lekami ,objawy niepozadane moga sie pojawic ale nie musza. :? Czy istnieja dowody na uszkodzenia lamp MH z powodu niedociazenia (niedogrzania) ? Mam duzo cieplych MH ,chcialbym doswiadczalnie wysterowac je takim pradem zeby barwa byla zimniejsza . Czy Ra duzo sie zmieni ??


Używasz terminologii na poziomie co najmniej doc. dr hab. od lamp wyładowczych,....Pisząc o "zwiększonej prężności gazu buforowego w tym ksenonu" i harmonicznych oraz doświadczeniach na oscyloskopie, dziwię się ,że zadajesz takie pytania ... :?
Avatar użytkownika
Michal
 
Posty: 4402
Zdjęcia: 323
Dołączył(a): 24 stycznia 2008, 23:44

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez amisiek » 6 listopada 2011, 11:44

Też mnie zdziwiło zestawienie zaawansowanego języka z takimi stwierdzeniami jak:
Moja lampa CDM TC 70/830 tez na poczatku (jakies 3s ) po starcie wywoluje oszolomienie statecznika poczym dalej jest juz wszystko normalnie.

Nie słyszałem nigdy o zjawisku oszołomienia statecznika, Michale, a Ty?
Bartku jeśli potrafisz stwierdzić jak zmienia się prężność gazu buforowego to na pewno wiesz jak zmieni się Ra przy mniejszym obciążeniu jarznika - podpowiem, że widmo staje się wtedy bardziej "szpilkowe" i Ra spada. Każda lampa jest projektowana do konkretnego punktu pracy, który jest wymuszany przez właściwy osprzęt. Oznacza to, że lampa niedociążona nie osiągnie prawidłowych parametrów pracy, a zatem zarówno jakości światła, jak i sprawności. Proste. Na oko widać to tak, że występuje zielony zafarb i gorsza jakość światła.
Działa to także w drugą stronę - przeciążenie lampy powoduje poprawę jakości światła, gdyż większe ciśnienie w jarzniku powoduje poszerzenie szpilek widma i daje obniżenie temperatury barwowej, ale spada zarówno sprawność, jak i trwałość. Przykład? Odpalenie LRJ na stateczniku sodowym lub porządne przeciążenie lampy sodowej wysokociśnieniowej.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez bartek380V » 6 listopada 2011, 13:59

No coz ;) Panowie, jestesmy forum specjalistycznym. Uwazam ze Nasz poziom jest wysoki, na tyle wysoki ze mozemy uzywac zaawansowanych pojec i terminologii. Duzo czytam o lampach wyladowczych tlumacze strony angielskie i tam nie ma innych pojec jak specjalistyczne. NIe mam zatem zamiaru wyprowadzac nowych blisko znacznych pojec itp. (moze blednych) dla innych :) czasem wiedza wymaga pewnych podstaw i jej rozumienia nie chce zatem zatem zanizac poziomu a dopingowac innych aby starali sie rozumiec to o czym mowa. Wracajac do tematu ,wiadomo co stanie sie jesli przeciazymy lampe-prady kazdy zna. Nie wiadomo jak zmienia sie parametry kiedy prad zanizymy. Tzn wiadomo ze sie zmienia :D i tyle ,producenci podaja ch-tyki jedynie dla +- 10% napiecia zasilania. Mnie interesuje sciemnianie MH ale nie wiem czy jej nie zaszkodze . Czy w swoim doswiadczeniu ktos sie spotkal z takim problemem ? Troche zmienili strone ale warto zobaczyc tu http://www.sylvania-lamps.com/
Zawsze przestrzegaj zasad BHP . robisz to na wlasną odpowiedzialnosc,jesli nie jestes pewien swojego bepieczenstwa i otoczenia to skonsultuj sie z wykwalifikowanym elektrykiem inaczej mozesz byc zabójca siebie i innych! (wszelkie prawa zastrzezone)
Avatar użytkownika
bartek380V
 
Posty: 1775
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 5 maja 2010, 15:14

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez amisiek » 6 listopada 2011, 14:12

bartek380V napisał(a):No coz ;) Panowie, jestesmy forum specjalistycznym. Uwazam ze Nasz poziom jest wysoki, na tyle wysoki ze mozemy uzywac zaawansowanych pojec i terminologii.

Zaawansowanych pojęć i terminologii można używać tylko wtedy, gdy się je uprzednio zrozumie.
Lubię dobre światło.
Avatar użytkownika
amisiek
Site Admin
 
Posty: 8991
Zdjęcia: 1887
Dołączył(a): 12 stycznia 2010, 23:01

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez KaszeL » 6 listopada 2011, 14:20

bartek380v napisał(a):Moja lampa CDM TC 70/830 tez na poczatku (jakies 3s ) po starcie wywoluje oszolomienie statecznika poczym dalej jest juz wszystko normalnie.


Bartek, a cóż to za zjawisko, to oszołomienie? Możesz nam to wytłumaczyć? Proszę :) Piszesz, żeby używać pro określeń, ok. Ale tego nie słyszałem wcześniej ani razu - poczułem się normalnie jak amator :P
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez Jorgus » 6 listopada 2011, 19:10

Koledze chyba chodzi o chwilowe buczenie dławika przy starcie,tak :?:
Któryś z moich dławików właśnie tak się zachowuje przy starcie(oczywiście z UZ ;) )
Avatar użytkownika
Jorgus
 
Posty: 1487
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 4 sierpnia 2009, 10:59

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez bartek380V » 6 listopada 2011, 22:40

amisiek napisał(a):
bartek380V napisał(a):No coz ;) Panowie, jestesmy forum specjalistycznym. Uwazam ze Nasz poziom jest wysoki, na tyle wysoki ze mozemy uzywac zaawansowanych pojec i terminologii.

Zaawansowanych pojęć i terminologii można używać tylko wtedy, gdy się je uprzednio zrozumie.

Czyli kolega twierdzi ze ja nie rozumiem pojec ? :) No coz nie zamierzam niczego nikomu udowadniac ;) Forum jest po to zeby wymieniac sie wiedza i dyskutowac. Nie chce mi sie cytowac ale Wy tez czesto ubarwaicie rozne wypowiedzi ktore napawaja mnie smiechem a mimo tego nic sobie z tego nie robie . Jesli ktos czegos nie rozumie to ma klopot. Wracajac do dyskusji -bo jak dotad nie uzyskalem zadnej odpowiedzi od Was na moje pytanie; ,, Czy ktos z Was ma dowody ze dlugotrwale niedociazone Mh moze ulec uszkodzeniu ,, ? Jesli nikt nie ma juz nic konstruktywnego do powiedzenia to zamykam temat . Bede musial poszukac gdzies indziej. Naprawde na Was licze ;) ,,Koledze chyba chodzi o chwilowe buczenie dławika przy starcie,tak
Któryś z moich dławików właśnie tak się zachowuje przy starcie(oczywiście z UZ ),, kolega Jorgus jakos zrozumial o co chodzi 8-)
Zawsze przestrzegaj zasad BHP . robisz to na wlasną odpowiedzialnosc,jesli nie jestes pewien swojego bepieczenstwa i otoczenia to skonsultuj sie z wykwalifikowanym elektrykiem inaczej mozesz byc zabójca siebie i innych! (wszelkie prawa zastrzezone)
Avatar użytkownika
bartek380V
 
Posty: 1775
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 5 maja 2010, 15:14

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez KaszeL » 7 listopada 2011, 01:34

No wiesz Bartek, najpierw postulujesz o używanie profesjonalnego słownictwa. Po czym sadzisz o jakimś "oszołomieniu" statecznika. To jest profesjonalne określenie zjawiska? Jakiego zjawiska? Umiesz z technicznego punktu widzenia wytłumaczyć o czym piszesz? Wiesz co się dzieje w takiej lampie w momencie zapłonu? Ja pierwsze słyszę takie określenie. Skąd mamy wiedzieć co masz na myśli? To niestety jest nowomowa w Twoim wykonaniu. Uważasz, że to jest w porządku? Bo ja po tej całej papce czuje się raczej oszołomiony. I tak, mamy dowody na to, że niedociążone lampy wyładowcze mają niższą trwałość użytkową. HINT: Poczytaj o emisji z elektrod i wymaganej do tego odpowiedniej temperaturze. Temperaturze, która zmienia się wraz ze spadkiem prądu wyładowania.

Tak swoją drogą. Elektryk na Twoim poziomie powinien wiedzieć jakie zalety daje elektronika. IMO jednym z głównych jest _stabilizacja_ parametrów pracy lampy. Przecież wiesz jak bardzo wahania napięcia sieci wpływają na zachowanie lamy wyładowczej pracującej na stateczniku indukcyjnym. Wiesz jak bardzo zmienia się charakterystyka mocy przy nieznacznym tylko wahaniu napięcia zasilającego. Wiesz przecież, że lampy najniższych mocy są szczególnie wrażliwe na tego typu sprawy. Wydawało mi się, że powinieneś wiedzieć o tym, że spadek mocy lampy powoduje spadek ciśnienia wyładowania. Mniejsze ciśnienie wyładowania przekłada się niemal bezpośrednio na niższą jego temperaturę. To z kolei powoduje nie tylko problemy z emisją z elektrod ale także składem atmosfery wyładowania. Nie wszystkie sole parują, przez co z kolei zmienia się jakoś wytwarzanego w ten sposób światła. Można kontynuować, tylko po co? Mogę od ręki wymienić co najmniej kilka zalet elektronicznych stateczników, a Ty zdaje się próbujesz to negować?

Bez urazy, ale mam wrażenie że używasz tych wszystkich pojęć po to, żeby zabłysnąć - a w praktyce nie do końca ogarniasz temat. Takie wrażenie niestety sprawia ta dyskusja.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez bartek380V » 8 listopada 2011, 22:51

Niestety forum moze sprawiac takie wrazenie. Gdyby jednak tak bylo nie zajmowalbym sie tym czym sie zajmuje. Na codzien pracuje dla siebie i nie mam czasu na to aby wrzucac fotki- a takich ludzi sie tu odsuwa i to sie czuje. W Naszym fachu zawsze mozna kogos zdominowac doswiadczeniem ale po co? Naprawde sie nie wymadrzam ( nikt nie wie jakie mam doswiadczenie zawod czy tytul i nich to zostanie tajemnica). Forum Wasze jest forum obrazkowym. Niestety nie czuje sie tutaj docenionym. Jest kilka osob ktore stale odpisuje na moje posty reszta nie ma nic kompletnie do powiedzenia- wiadomo czemu- bez komentarza. Zawsze mozna sie wylogowac i dopisac na SEP lub ISE.PL ale z milosci do rteciowek i innego zlomu ulicznego nie zrobie tego. Tak wiec tyle ma do powiedzenia. Jesli chodzi o nowomowe to Wy rowniez jej uzywacie. jednak kolega Jorgus zrozumial temat i wlasnie o to chodzilo.
Nie wstydzcie sie ja naprzyklad nie znam oznaczen i nazw opraw bo po co uczyc sie katalogow na pamiec, osobiscie mam ukochana OURW 2250 i tyle wiem i wszystko juz bede wiedzial (...) .
Zawsze przestrzegaj zasad BHP . robisz to na wlasną odpowiedzialnosc,jesli nie jestes pewien swojego bepieczenstwa i otoczenia to skonsultuj sie z wykwalifikowanym elektrykiem inaczej mozesz byc zabójca siebie i innych! (wszelkie prawa zastrzezone)
Avatar użytkownika
bartek380V
 
Posty: 1775
Zdjęcia: 4
Dołączył(a): 5 maja 2010, 15:14

Re: Czemu "electronic ballast only"

Postprzez KaszeL » 8 listopada 2011, 23:19

Barek, jakie forum może sprawiać wrażenie?

Ja zadałem Ci bardzo konkretne pytanie, jak do specjalisty: Wytłumacz mi proszę, technicznie, co to jest to zjawisko oszołomienia statecznika. Pytam poważnie, ponieważ pierwszy raz się z tym określeniem spotykam, a jako, że jestem amatorem chciałbym się czegoś ciekawego w temacie dowiedzieć.
Uwaga zły, zły admin. W razie problemów szukaj pomocy u dobrego -> neon44
Avatar użytkownika
KaszeL
Site Admin
 
Posty: 8660
Zdjęcia: 534
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości