Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Dyskusja na tematy dowolne

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez AsXSn » 4 sierpnia 2018, 14:29

Moje mini miasteczko nocą ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
OUR 125
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W uruchomieniu opraw pomógł kol WOS60
HID's will never die!
Avatar użytkownika
AsXSn
 
Posty: 1063
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 sierpnia 2017, 17:41
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez Whites86 » 4 sierpnia 2018, 15:55

te trumny to chyba maja ze 2 metry długosci
I spojrzał Pan na to wszystko i poszedł w.... gdzieś tam
Avatar użytkownika
Whites86
 
Posty: 19220
Zdjęcia: 5404
Dołączył(a): 12 marca 2008, 23:18

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez AsXSn » 4 sierpnia 2018, 17:24

Źle je zeskalowałem i wyglądają jak by były na lrf,a 1kw :D
HID's will never die!
Avatar użytkownika
AsXSn
 
Posty: 1063
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 6 sierpnia 2017, 17:41
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez WOS60 » 5 sierpnia 2018, 14:17

W przerwie pomiędzy tworzeniem kolejnych liter neonu wykonałem model LR-a, wzorowany 400 Watowej lampie Polampu.
Obrazek
Obrazek
WOS60
 
Posty: 199
Dołączył(a): 15 lutego 2018, 11:09

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez Luk » 5 sierpnia 2018, 18:06

Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
Luk
 
Posty: 5942
Zdjęcia: 765
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 14:42
Lokalizacja: Gliwice

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez WOS60 » 5 sierpnia 2018, 19:13

Luk napisał(a):Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)

Teoretycznie dałoby się zrobić model idealnie obły, ale czas potrzebny na wyrenderowanie takiego modelu zająłby kilka godzin, dlatego właśnie, tak jak napisałeś, stosuje się uproszczenia.
WOS60
 
Posty: 199
Dołączył(a): 15 lutego 2018, 11:09

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez elek » 5 sierpnia 2018, 19:50

WOS60 napisał(a):
Luk napisał(a):Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)

Teoretycznie dałoby się zrobić model idealnie obły, ale czas potrzebny na wyrenderowanie takiego modelu zająłby kilka godzin, dlatego właśnie, tak jak napisałeś, stosuje się uproszczenia.

Zmień renderer jak tak prosty model bez żadnych efektów tak długo ci renderuje, czas renderingu na dzisiejszym sprzęcie modelu takiej lampy bardzo dobrze wygładzonego z takimi efektami jak tu to max 30 s.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
www.instagram.com/flurothyl
Avatar użytkownika
elek
 
Posty: 1638
Zdjęcia: 436
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 23:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez WOS60 » 5 sierpnia 2018, 20:15

elek napisał(a):
WOS60 napisał(a):
Luk napisał(a):Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)

Teoretycznie dałoby się zrobić model idealnie obły, ale czas potrzebny na wyrenderowanie takiego modelu zająłby kilka godzin, dlatego właśnie, tak jak napisałeś, stosuje się uproszczenia.

Zmień renderer jak tak prosty model bez żadnych efektów tak długo ci renderuje, czas renderingu na dzisiejszym sprzęcie modelu takiej lampy bardzo dobrze wygładzonego z takimi efektami jak tu to max 30 s.

Pozornie bez efektów ;). Z zastosowanych, które jestem w stanie wymienić to okluzja otoczenia, fizyczna symulacja padania promieni świetlnych (ok. 500 na obszar 16x16 pikseli), refrakcja światła, wszelkiego rodzaju refleksy, iluminacja globalna, a pewnie jest tego jeszcze więcej. Po za tym, nie jest to program do tworzenia płynnych animacji, przy zastosowaniu np. silnika Unity da się uzyskać obraz szybciej, ale będzie on mniej dokładny.
A jeśli chodzi o "gładkość" modelu, wygładzenie nie wystarczy, chodzi o liczbę wielokątów z jakiej składa się model. Ten model rtęciówko to dokładnie 1510 wielokątów, dla porównania, model samochodu z wymodelowanym wnętrzem to ok. 3500 wielokątów.
WOS60
 
Posty: 199
Dołączył(a): 15 lutego 2018, 11:09

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez elek » 5 sierpnia 2018, 20:20

No to wybitnie gó...... ten renderer jak na taka ilość efektów zastosowanych i co z tego finalnie wyszło.
A 1500 elementów to jest nic, pracowałem na modelach z 20 milionami elementów i render trwał bardzo szybko.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
www.instagram.com/flurothyl
Avatar użytkownika
elek
 
Posty: 1638
Zdjęcia: 436
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 23:04
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

Postprzez WOS60 » 5 sierpnia 2018, 20:29

elek napisał(a):No to wybitnie gó...... ten renderer jak na taka ilość efektów zastosowanych i co z tego finalnie wyszło.
A 1500 elementów to jest nic, pracowałem na modelach z 20 milionami elementów i render trwał bardzo szybko.

Nie zgodzę się co do tego. Tutaj można sprawdzić efekty, jakie uzyskują profesjonalni graficy na tym silniku.
https://www.chaosgroup.com/gallery
WOS60
 
Posty: 199
Dołączył(a): 15 lutego 2018, 11:09

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości