Strona 17 z 27

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 14:29
przez AsXSn
Moje mini miasteczko nocą ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
OUR 125
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W uruchomieniu opraw pomógł kol WOS60

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 15:55
przez Whites86
te trumny to chyba maja ze 2 metry długosci

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 17:24
przez AsXSn
Źle je zeskalowałem i wyglądają jak by były na lrf,a 1kw :D

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 14:17
przez WOS60
W przerwie pomiędzy tworzeniem kolejnych liter neonu wykonałem model LR-a, wzorowany 400 Watowej lampie Polampu.
Obrazek
Obrazek

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 18:06
przez Luk
Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 19:13
przez WOS60
Luk napisał(a):Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)

Teoretycznie dałoby się zrobić model idealnie obły, ale czas potrzebny na wyrenderowanie takiego modelu zająłby kilka godzin, dlatego właśnie, tak jak napisałeś, stosuje się uproszczenia.

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 19:50
przez elek
WOS60 napisał(a):
Luk napisał(a):Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)

Teoretycznie dałoby się zrobić model idealnie obły, ale czas potrzebny na wyrenderowanie takiego modelu zająłby kilka godzin, dlatego właśnie, tak jak napisałeś, stosuje się uproszczenia.

Zmień renderer jak tak prosty model bez żadnych efektów tak długo ci renderuje, czas renderingu na dzisiejszym sprzęcie modelu takiej lampy bardzo dobrze wygładzonego z takimi efektami jak tu to max 30 s.

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 20:15
przez WOS60
elek napisał(a):
WOS60 napisał(a):
Luk napisał(a):Trochę zbyt kanciasta ta lampka ;) Ale to nie Twoja wina, po prostu tak to już jest w komputerowych modelach. Przecież w grach komputerowych (zwłaszcza tych starszych) takie rzeczy jak koła lub kierownica też są kanciaste, z kilkunastoma bokami ;)

Teoretycznie dałoby się zrobić model idealnie obły, ale czas potrzebny na wyrenderowanie takiego modelu zająłby kilka godzin, dlatego właśnie, tak jak napisałeś, stosuje się uproszczenia.

Zmień renderer jak tak prosty model bez żadnych efektów tak długo ci renderuje, czas renderingu na dzisiejszym sprzęcie modelu takiej lampy bardzo dobrze wygładzonego z takimi efektami jak tu to max 30 s.

Pozornie bez efektów ;). Z zastosowanych, które jestem w stanie wymienić to okluzja otoczenia, fizyczna symulacja padania promieni świetlnych (ok. 500 na obszar 16x16 pikseli), refrakcja światła, wszelkiego rodzaju refleksy, iluminacja globalna, a pewnie jest tego jeszcze więcej. Po za tym, nie jest to program do tworzenia płynnych animacji, przy zastosowaniu np. silnika Unity da się uzyskać obraz szybciej, ale będzie on mniej dokładny.
A jeśli chodzi o "gładkość" modelu, wygładzenie nie wystarczy, chodzi o liczbę wielokątów z jakiej składa się model. Ten model rtęciówko to dokładnie 1510 wielokątów, dla porównania, model samochodu z wymodelowanym wnętrzem to ok. 3500 wielokątów.

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 20:20
przez elek
No to wybitnie gó...... ten renderer jak na taka ilość efektów zastosowanych i co z tego finalnie wyszło.
A 1500 elementów to jest nic, pracowałem na modelach z 20 milionami elementów i render trwał bardzo szybko.

Re: Komputerowe modele opraw, i tego, co z nimi związane

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 20:29
przez WOS60
elek napisał(a):No to wybitnie gó...... ten renderer jak na taka ilość efektów zastosowanych i co z tego finalnie wyszło.
A 1500 elementów to jest nic, pracowałem na modelach z 20 milionami elementów i render trwał bardzo szybko.

Nie zgodzę się co do tego. Tutaj można sprawdzić efekty, jakie uzyskują profesjonalni graficy na tym silniku.
https://www.chaosgroup.com/gallery