oskard - nie będę nawet próbował polemizować bo zgadzam się z Twoimi słowami.
Niestety władze Łodzi zachłysnęły się kasą z UE i teraz "skoro mamy za co to robimy" - nieważne dla nich czy warto czy nie warto, czy można inaczej, itp. UE daje kasę to bierzemy i wydajemy.
Nie okazują żadnego szacunku do starych, często przedwojennych słupów czy to oświetleniowych czy trakcyjnych kratownicowych (jeszcze o konstrukcji nitowanej), które dzięki temu że są ażurowe o wiele mniej rzucają się w oczy. Wszystko, dosłownie wszystko jest zastępowane wielkimi, grubymi i masywnymi słupami pełnymi, w dodatku w barwie ciemnoszarej (bo to niby "miejski" kolor) a co gorsza praktycznie z remontu na remont jest coraz gorzej i coraz rzadziej słupy łączą funkcje, przez co codziennym staje się właśnie widok kilku słupów na 1m2 bo jeden jest od trakcji, drugi od oświetlenia, trzeci od sygnalizacji, czwarty od znaku drogowego a piąty od tabliczki z nazwą ulicy. Nie wspominając o tym, że pokaźne, kilkudziesięcioletnie drzewa są wycinane na potęgę a za nie sadzą "popierdółki", które za kilkanaście lat osiągną swój maksymalny rozmiar sięgający raptem 3 metrów lub krzewy.
Żeby nie być gołosłownym:
Na wschodnim odcinku ul. Rokicińskiej na początku roku wymieniano oprawy na Furyo (jest moje relacja kilka stron wcześniej). W trakcie tej operacji nikt nie interesował się uszkodzonymi słupami, jak ten na zdjęciu poniżej:

Teraz po kilku miesiącach wymienili ten uszkodzony słup na nowy, po tygodniu zainstalowali na nim właściwe oprawy:

Dwa tygodnie po tym, jak wreszcie ten słup wymienili stawiają obok słup trakcyjny dla nowobudowanej linii tramwajowej:

Bo ciężko pomyśleć i postawić jeden słup trakcyjno-oświetleniowy.
-----------------------------------
Jeszcze kilka lat temu było choć trochę lepiej, ul. Przybyszewskiego przed przebudową miała dwustronnie postawione słupy oświetleniowe a w międzytorzu stały słupy trakcyjne (tu ich już nie ma bo zdjęcie jest w trakcie prac)

po remoncie słupy stoją już tylko na skrajni torowiska (trakcyjno-oswietleniowe) więc w sumie z 3 rzędów słupów zrobili dwa a więc zmiana na +

Niestety przy najnowszych remontach nikt już w ogóle nie myśli, na ul. Rokicińskiej wymieniane będą latarnie, nowe słupy już stawiają

i dalej będzie utrzymany system 2+1, mimo, że słupy trakcyjne też są wymieniane a przekrój ulicy jest identyczny jak Przybyszewskiego. Dodatkowo oczywiście koszmarna redukcja mocy z 800 na 250 na słup a skrzyżowań z 14,4 kW na ... 3 kW!
A kilkadziesiąt lat temu potrafili na jednym rzędzie słupów zawiesić i sieć trakcyjną i oświetlenie na dwie nitki po 3 pasy ruchu - zdjęcie
neona44
Niestety część widocznej powyżej ul. Kopcińskiego też idzie do przebudowy i oczywiście dojdą kolejne słupy.
A w Warszawie wielokrotnie widziałem sytuacje, gdzie na jednym słupie przy skrzyżowaniu jest wszystko: u dołu znaki drogowe i sygnalizator, wyżej na wysięgniku skierowanym nad jezdnię kolejny sygnalizator, a najwyżej na małym wysięgniku wisi oprawa oświetlenia. I zamiast 4 słupów wystarczy 1
