Ul. Rudzka prowadzi do Rudy Pabianickiej, która to do 1960 była osobnym miastem. Potem została włączona do Łodzi jako odrębna dzielnica, obecnie jest częścią dzielnicy Górna.
Do 1972 roku całą długością ul. Rudzkiej jeździły tramwaje po Tuszyna i Rzgowa, później z racji budowy DK1 trasę podmiejską zlikwidowano i tramwaje dojeżdżały do krańcówki przy ul. Popioły. W 1996 tramwaje ostatecznie wycofano z Rudzkiej i aż do 2010 nie zachodziły na niej żadne zmiany. Po tej dacie rozpoczęła się gruntowna przebudowa ulicy. Na odcinku Pabianicka - Popioły ulica została rozbudowana do 2 jezdni po dwa pasy ruchu, dalej od ul. Popioły aż do granic miasta jest jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu.
Zdjęcia archwialne pochodzą ze strony Łódzkie tramwaje i autobusy i są autorstwa p. Wojciecha Dębskiego
Tak ul. Rudzka wyglądała w 1996






tak w 2009





A tak ul. Rudzka wygląda obecnie




































Słupy nie są "produkcji łodzkiej" więc wyglądają nietypowo jak na Łódź













Koniec miasta a więc i koniec wyremontowanej drogi. Od razu też zmieniają się oprawy.



