Farel03 napisał(a):Trzeba zdjąć spód statecznika i ocenić wnętrze
I tak niewiele stwierdzisz tym sposobem. Najlepiej to podłączyć pod autotrafo, a jak nie posiadamy, to może być transformator obniżający napięcie i zmierzyć płynący przez uzwojenie prąd i porównać z wartością prądu sprawnego statecznika.
Dużo można w ten sposób stwierdzić. Jeżeli statecznik ma nadal przejście, a uzwojenie jest pozieleniałe lub podkladka jest jest mocno wypalona a żywica zmieniła kolor i pęka, to znaczy że niedługo będzie awaria
Lepsze jest wrogiem dobrego. Najprostsze rozwiązania są najlepsze
Jaki rocznik jest podany na kondensatorze,? Lekko zardzewiała okolica tego otworku może być też zwyczajnie skutkiem mniejszej ilosci farby jaką została pomalowana jego obudowa Widać że narażona była na warunki atmsferyczne, a takie miejsca lubiły najszybciej rdzewieć.
Kolekcjoner i poszukiwacz starych opraw i źródeł światła