Lampka napisał(a):Dla mnie kiedyś brak sygnatur na oprawach był czymś dziwnym i mało sensownym, bo jak wyprodukować i sprzedawać coś co nie ma oznaczeń... z resztą etykietka może być nawet formą reklamy danego producenta, żeby było wiadomo kto dany wyrób produkuje i od kogo je potem zamawiać. Jednak obserwacje i praktyka pokazują, że tego typu sytuacje to był wręcz standard i firmy wychodziły chyba z założenia, że "lampa to lampa; jaka jest - każdy widzi, jak się montuje - każdy wie". Obecnie brak etykiet i oznaczeń to już rzadkość, ale nadal się tak zdarza np. na produktach wytwarzanych pod dedykowane zamówienia, w tym na szyldach, czy kasetonach reklamowych. W takich sytuacjach, wiek danej oprawy można określić właśnie po użytych komponentach, np. oprawkach na żarówkę lub czasem po rodzaju przewodów, ewentualnie po żarówce, jeśli była kupiona razem z oprawą.
Lampka napisał(a):A jakie jeszcze znasz przykłady takich "genialnych" rzeczy? Masz może jakieś fotki lub info jakie to były oprawy, jak wyglądały, czym się wyróżniały, z czego były zrobione itp? Też mnie ten temat ciekawi, a prawda, że sporo takich ciekawostek i unikatowych rodzajów opraw powstawało, ludzie mieli różne pomysły i nieraz były to bardzo przemyślane projekty, nawet lepiej niż wśród wyrobów Polamu. Zwłaszcza, że zasób dostępnych komponentów też był różny. Też mam wrażenie, że wiele opraw powstawało jako poboczna produkcja zakładów, które zajmowały się innymi wyrobami z danego materiału, np. drewniane oprawy też mogły powstawać przy okazji produkcji innych wyrobów z drewna, jak i latarenki metalowe często klepali blacharze / dekarze.
Które oprawy ceramiczne były produkowane przez producentów kibli i jacy to byli producenci?
Powrót do Klasyczne oprawy oświetleniowe wewnętrzne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości