PiterS napisał(a):Za mało ? Kurcze jakoś nigdy nei zauważyłem żeby to było mało, naprawdę, sufit mam na wysokości ok 2,70, odstępy między oprawami to jakieś 1,4m. Nikt nigdy nie mowil ze słabe światło.
Gdybyś odpalił silniejsze oświetlenie, to zobaczyłbyś różnicę, szczególnie w przypadku lepszego oddawania barw. Spróbuj upolować na Allegro tanią oprawę metalohalogenkową 70W z układem zapłonowym (proponuję coś, co jest na lampy z trzonkiem G12, bo takie są teraz tańsze i więcej ich jest w sprzedaży) i obsadzić w niej lampę CDM-T /942 lub HCI-T /942 (o mocy odpowiedniej do oprawy, zatem w tym przypadku - 70W). Jak to odpalisz i dasz lampie poświecić z kilka godzin, to zobaczysz, że świetlówki 765 się chowają ze wstydu przed taką lampą w najgłębszą dziurę oprawy

PiterS napisał(a):Na próbę w jedną oprawę na końcu sklepu wsadziłem świetlówki 840 i rzeczywiście - barwy są dużo bardziej intensywne - nie przypuszczałem że aż taka różnica. Ale te świetlówki są chyba ciut mocniejsze niż te 765 bo mam wrażenie że az bije trochę po oczach.
To jest jeszcze daleko do jakości swiatła słonecznego, do którego nasze oczy są dostosowane przez Naturę. Tak naprawdę to barwy w pełnym oświetleniu słonecznym są jeszcze jaśniejsze, lepsze i pełniejsze. Pełne światło słoneczne potrafią jak dotąd imitować tylko trzy źródła światła - świetlówki klasy Graphica/Color Proof, metalohalogeny o Ra >90 (wliczając lampy krótkołukowe stosowane w przemyśle filmowym) oraz lampy ksenonowe stosowane w projektorach. Jeśli nie wiesz jakie zastosować światło w sklepie, imituj słoneczne tak dobrze, jak tylko dasz radę. 840 jest półśrodkiem, stosowanym zresztą w supermarketach.
PiterS napisał(a):I chyba nie chcę mieć mocniejszego oświetlenia.
Twój wybór, ale silne równomierne światło o zimnej barwie jest energetyzujące, sprawia wrażenie czystości, precyzji i profesjonalizmu. W tej chwili w kuchni na jedną piątą powierzchni Twojego sklepu kieruję 2/3 Twojego całego oświetlenia - i to jest OPTIMUM. Jest to barwa 4200K z lamp o barwie /942 (dla dokładności w tej chwili HCI-Ts + CDM-T)
PiterS napisał(a):W sumie fajnie ale jakbym chciał trochę mniej żółto to te 950 powinny być ok, tak ?
Tak, kup rury co najmniej De Luxe/Lumilux Deluxe albo nawet lepiej Graphica/Color Proof.
PiterS napisał(a):Właśnie sprawdziłem na opakowaniu - te 765 mają po 1000ln a te 840 mają 1350. Czy te 950/965 będą miały więcej/mniej czy to już zależy od producenta i modelu świetlówki ?
Będą miały mniej niż 840, gdyż aby wyprodukować strumień światła dobrej jakości, trzeba ponieść większe straty na przetworzeniu UV na światło widzialne. Dlatego świetlówka T8 36W Philips TL-D Graphica /965 generuje tylko 2100lm (czyli odpowiada sprawności /765, tyle że daje najlepsze dostępne światło). Rura /950 jest wydajniejsza od /965, co oznacza, że z tej samej mocy da więcej światła.
PiterS napisał(a):Czy między Philipsami/Piłą/GE będą jakieś różnice ? W hurtowni w której się zaopatruję mają chyba głównie tych 3 producentów
Według mnie największa różnica jest między różnymi klasami świetlówek. Między Osram Color Proof a Philips Graphica dużej różnicy w jakości światła nie widać. Cokolwiek kupisz, co ma barwę /950 lub /965, będzie dla Ciebie wystarczające, chociaż nie ukrywam, że moja własna sympatia jest po stronie rur Philips Graphica /965 eksploatowanych na stateczniku elektronicznym.
PiterS napisał(a):Sorry że tak dużo pytań, obiecuję już więcej nie pytać

Nie masz za co przepraszać i warto pytać. Po to jest forum, po to jesteśmy by wymieniać się wiedzą.
Pytaj, bo nie ma głupich pytań, co najwyżej są głupie odpowiedzi.
Lubię dobre światło.