Sygnalizatory kolejowe

Dyskusje na temat sygnalizatorów świetlnych na skrzyżowaniach, podświetlanych znakach drogowych i wszelkich innych podświetlanych oznaczeniach na zewnątrz

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez trojmiejski » 14 września 2016, 23:28

Gdynia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez slaweklampy » 16 września 2016, 14:10

Takie są na bocznicy w moim mieście.

480 kilometr.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6044
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez MRP200 » 12 października 2016, 11:00

Semafory odstępowe SBL (samoczynnej blokady liniowej), a dokładnie ostatnie semafory odstępowe przed semaforami wjazdowymi (informuje o tym tabliczka z czarnym okręgiem i kołem).
Obrazek

Tarcze ostrzegawcze Top. Informują maszynistę, o stanie technicznym urządzeń SSP (samoczynnej sygnalizacji przejazdowej). Ustawione są w odległości drogi hamowania. Działają tylko wtedy, jak SSP zostanie uaktywniona przez nadjeżdżający pociąg. Dwa pionowe białe światła - sygnalizacja sprawna, dwa poziome pomarańczowe - sygnalizacja niesprawna - obowiązuje zmniejszenie prędkości do 20 km/h, do czasu minięcia przejazdu przez czoło pociągu.
Obrazek
Udało mi się sfocić dwie czynne, chociaż ze znacznej odległości, ale przynajmniej mamy pogląd, jak widzi je maszynista z jadącego pociągu.
Obrazek
Obrazek
MRP200
Moderator
 
Posty: 4279
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez toomm40 » 12 października 2016, 11:13

a skąd te foty, albo jaka to linia kolejowa?
TELAM - i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
toomm40
 
Posty: 5021
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 18 listopada 2011, 23:38
Lokalizacja: Poznań

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez MRP200 » 12 października 2016, 13:50

Linia E-20 Poznań - Warszawa. Fotki robione były w na odcinku Września - Koło.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4279
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez trojmiejski » 1 listopada 2016, 00:18

Kościerzyna, widać mieszaninę semaforów świetlnych i czynnych semaforów kształtowych:
Obrazek

Sygnalizatory w Gdyni we mgle:
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez trojmiejski » 16 listopada 2016, 22:37

Latarnie zwrotnicowe z pierwszego postu na tej stronie nocą:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez slaweklampy » 12 grudnia 2016, 17:00

472 kilometr linii 131, sygnały S2.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6044
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez MRP200 » 25 grudnia 2016, 20:01

O ile zewnętrzne urządzenia sygnalizacji kolejowej pofocić może praktycznie każdy, bo w większości przypadków jest do nich swobodny dostęp nawet bez potrzeby ryzykowania wejścia w czynne tory, o tyle, rzadko kto ma okazję zobaczyć punkt początkowy, czyli skąd odbywa się sterowanie ruchem pociągów na stacjach.
Na początek nastawnie w pełni mechaniczne.
Dźwignie od nastawiania zwrotnic i semaforów.
Obrazek

Obrazek

Aparat blokowy, a poniżej blok utwierdzenia przebiegów. Blok utwierdzenia przebiegów działa trochę na zasadzie zamka szyfrowego. Przestawiając dźwignie nastawcze zwrotnic, w tylnej części przesuwają się jednocześnie suwaki. Dźwignię danego przebiegu da się przełożyć w położenie dolne tylko wtedy, jeżeli rozjazdy zostały ustawione prawidłowo.
Obrazek

Obrazek

Widok tylnej części ławy urządzeń nastawczych
Obrazek
Przykładowych schemat (często jest to fragment schematu) stacji który dana nastawnia obsługuje. Obowiązkowo znajduje się na każdej nastawni.
Obrazek
Dla prawidłowej pracy pędni drutowych wymagane jest zapewnienie im stałego naciągu, Wynika to z faktu, że druty pędniowe narażone są na zmiany temperatury, co oczywiście powoduje zmianę ich długości. Do tego służą naprężacze. Na małych stacją można spotkać naprężacze zewnętrzne.
Obrazek
W większości przypadków naprężacze umieszczone są w specjalnym pomieszczeniu zwanym pomieszczeniem naprężączy. To pomieszczenie nie jest ogólnie dostępne nawet dla dyżurnego ruchu, ponieważ nie dość, że jest zamknięte na klucz, to w dodatku zaplombowane. Fotkę udało mi się zrobić dzięki uprzejmości automatyka kolejowego.
Obrazek
A tu już połączenie urządzeń mechanicznych z elektrycznymi, czyli elektryczne zamki zwrotnicowe UZE z uzależnieniem kluczowy. Stosuje się je w sytuacji, gdy podczas modernizacji na stacji część rozjazdów dostała napędy elektryczne.
Obrazek

A teraz już nieco nowsza nastawnia z urządzeniami przekaźnikowymi, której wszystkie urządzenia wykonawcze są już w całości elektryczne.
Pulpity nastawcze
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Oraz pomieszczenie będące sercem całej nastawni, czyli przekaźnikowania. To pomieszczenia również nie jest dostępne dla dyżurnego ruchu i na co dzień jest zaplombowane.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na koniec jeszcze historyczna fotka, którą przypadkiem pstryknąłem na nastawni w Słupsku. Ma chyba ze 100 lat. Jak widać kiedyś zawód kolejowy był bardziej szanowany, co wymagało też od pracowników stosownego ubioru.
Obrazek
Nie to co dziś, że czasami latem można spotkać na nastawniczego w ubiorze jakby był na plaży albo na działce, a nie w pracy na nastawni.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4279
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: Sygnalizatory kolejowe

Postprzez slaweklampy » 30 grudnia 2016, 11:15

Te akumulatory z tymi zielonymi korkami są zasadowe?
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6044
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sygnalizacja i oznakowanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości