Strona 6 z 7

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 7 lutego 2008, 23:43
przez neon44
cieszyn napisał(a):- jest ogromnie popularna jeszcze i dziś


Patrzysz przez pryzmat Warszawy ;)

cieszyn napisał(a):- wygląd ma niespecjalnie ciekawy

to kwestia gustu

Faktem jest że na http://www.lighting-gallery.net mają następujący podział:

1929 i wcześniej - Oprawy antyki
1930 - 1979 - Oprawy klasyczne
1980 - obecnie - oprawy nowoczesne

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 7 lutego 2008, 23:49
przez neon44
Michal napisał(a):Na 100%.Rozmawiałem kiedyś z konstruktorem z Gostynina.W 1985 roku wyszły pierwsze wersje strady z osprzętem na płycie montażowej.Tamte kwadratówki pochodziły może z zapasów magazynowych :?:


:o :shock: Pierwsze Strady już w 1985 roku. Stradę powinni przestać produkować :twisted: :evil:

OK Michale w takim razie dziś pozmieniam info na stronie

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 8 lutego 2008, 00:00
przez Paweł
neon44 napisał(a)::o :shock: Pierwsze Strady już w 1985 roku.

A jednak... Dobrze mi się wydawało że 1986 roku na wielu ulicach Warszawy wisiały już Strady
neon44 napisał(a):Stradę powinni przestać produkować

Zgadzam się. Np. w Warszawie od 2001 roku są ustalone normy oświetleniowe do których ta oprawa się nie zalicza więc nie jest stosowana w nowym oświetleniu.

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 8 lutego 2008, 00:08
przez FOX
jakie są to normy?

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 8 lutego 2008, 00:12
przez Michal
Też jestem ciekawy :!:

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 8 lutego 2008, 00:13
przez neon44
Strady są bardzo chętnie zakładane na Podkarpaciu

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 8 lutego 2008, 00:26
przez FOX
moim zdaniem Strada to dość udana oprawa, przynajmniej nie topią się klosze jak w niektórych oprawach, no i jest metalowa więc podczas awarii jakiejś części układu zapłonowego to sie nie zapali jak co niektóre.

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 8 lutego 2008, 00:32
przez Michal
Wg mnie obecnie produkowane strady to oprawy o przyzwoitej jakości ,nie to co kiedyś.Pierwsze strady z osprzętem na przykrywce z 1988 roku to była tragedia.Palące się styki kondensatorów szczególnie te w OUS 400,kostki łączące przykrywkę z osprzętem(były to wtedy zwykłe listwy zaciskowe,na dodatek kiepsko po dokręcane),nieszczelne klosze,itp.Na początku lat 90tych w stradach montowali układ zapłonowy równoległy z zakładu elektroniki Kortez i Michalak z Warszawy ,który w przypadku długotrwałej pracy na biegu jałowym spowodowanym np.przepaleniem się lampy sam się palił,lub powodował zwarcie i spalenie uzwojeń dławika.

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 8 lutego 2008, 00:40
przez Paweł
:arrow: Np. szczelność komory lampy wg normy IP65 a dróg głównych IP66 (nowa Strada ma IP64)
W przetargu przed kilku dni wykonawca oświetlenia musi zastosować wyłącznie aluminiowe oprawy malowane proszkowo.

Re: kwalifikacja opraw do wymiany

PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 12:25
przez qba
Paweł napisał(a):
neon44 napisał(a)::o :shock: Pierwsze Strady już w 1985 roku.

A jednak... Dobrze mi się wydawało że 1986 roku na wielu ulicach Warszawy wisiały już Strady
neon44 napisał(a):Stradę powinni przestać produkować

Zgadzam
się. Np. w Warszawie od 2001 roku są ustalone normy oświetleniowe do
których ta oprawa się nie zalicza więc nie jest stosowana w nowym
oświetleniu.

I ja pierwsze strady zobaczyłem w 1986r.