Strona 5 z 10

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 31 października 2017, 20:54
przez amisiek
Minęło pięć lat i technika bardzo poszła do przodu. Oto dioda firmy Citizen, seria CLU038-1208C4 w wersji zimnej. CRI>90. But taki, że trudno uwierzyć, dopóki się tego nie zobaczy.
Dioda zamocowana do radiatora
Obrazek
powiedzmy, że nie jest to mały radiator i powyżej ampera robi się dość ciepły. Moja dioda będzie zamocowana do mniejszego radiatora, będę musiał wyposażyć go w wentylator, by bezpiecznie zapodać 1,5A w diodę.

Obrazek
Prąd rzędu 1mA, powyżej nie da się sfocić struktur tym aparatem - za dużo światła. Do oświetlenia dyżurnego w taką diodę można dać nie więcej niż 500µA (!), bo inaczej świeci zbyt mocno.

Obrazek

300mA prądu, moc około 10W, sprawność na pewno wyższa niż 133 lm/W (tyle gwarantuje producent przy prądzie 720mA, wtedy dioda oddaje 3575lm)

Obrazek

Prąd 1400mA przy napięciu rzędu trzydziestu woltów, w aparacie włączony flesz:
Obrazek

Kolekcja lamp wyładowczych Tomka oświetlona tą diodą
Obrazek

Barwa bardzo dobra, bez zafarbów. Moim zdaniem świeci mocniej i lepiej niż metalohalogen Philipsa CDM-T 70/942 (różowy zafarb), a nawet Osram HCI-T 70/NDL mimo mniejszej mocy i mniejszego strumienia z samego źródła - nie tracimy na optyce. Gdy kupię odpowiedni zasilacz, będzie porównanie. Nie przypuszczałem dotąd, że dioda może dawać tak dużo dobrego światła.

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 1 listopada 2017, 11:40
przez Elektroservice
Nieźle :) Wychodzi na to, że diody CITIZEN to produkt wysokiej jakości, co mnie cieszy, bo zamówiłem LEDowe H4 do samochodu oparte na diodach tej firmy. Jak dojadą, to opiszę jak to się sprawuje pod warunkiem, że będą miały prawidłowe odcięcie, a co za tym idzie nie będą oślepiać :)

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 1 listopada 2017, 11:59
przez matit1
Jak dioda przymocowana jest do radiatora? klejem termoprzewodzącym( lub czymś tego typu) czy trzyma się na samej paście?

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 1 listopada 2017, 12:06
przez amisiek
To jest klej termoprzewodzący AG Termoglue i tu daje radę. Radiator jak widać, 5 x heatpipe + bardzo konkretna powierzchnia, ale nadal struktura robi się dość ciepła przy takiej mocy. Po godzinie pracy przy 1A w diodę radiator jest mocno ciepły ale da się wziąć w dłoń, także klej odprowadza ciepło wystarczająco dobrze - da się świecić przy 1,4A.

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 2 listopada 2017, 22:33
przez Elektroservice
Przyszła dzisiaj paczka z zamówionymi LED Citizen na trzonku H4, diody zostały przetestowane tak więc mogę podzielić się spostrzeżeniami :)
Jakość wykonania bardzo dobra, solidny alu radiator + dodatkowo wentylator, LEDy umieszczone dokładnie w tym samym miejscu, co żarniki w zwykłej żarówce dzięki czemu po ich zamontowaniu nie ma problemów z odcięciem wiązki światła, a co za tym idzie nie ma problemów z oślepianiem innych uczestników ruchu drogowego :)
Świeci bardzo fajnie, nieporównywalnie lepiej nawet z ulepszanymi żarówkami H4. Zrobiłem kilka zdjęć, niestety nie udało mi się na nich oddać tego, jak to w rzeczywistości świeci :(
Fakt niezaprzeczalny jest taki, że technika LED poszła bardzo ostro do przodu, jeszcze rok temu gdyby mi ktoś powiedział, że będzie można kupić LEDowy zamiennik H4, który będzie świecił lepiej od zwykłej żarówki i przy tym nie będzie sprawiał problemów typu oślepianie innych kierowców to bym w to nie uwierzył :)

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 2 listopada 2017, 22:44
przez galad
Wszystko fajnie, ale homologacji brak i pierwszy lepszy patrol zabiera dowód rejestracyjny. Oni są wyczuleni na mocne światłaxw starych autach. Osram night breaker i mamy super światła i legalne.

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 2 listopada 2017, 22:46
przez KaszeL
Paweł, wierz mi, nie ma takich, które na przyrządach dawały by akceptowalne pomiary. Na oko może być w miarę ok, ale jak pojedziesz na pomiar to niestety będzie słabo. Domyślam się, że kupiłeś coś takiego? http://allegro.pl/h4-citizen-cob-flip-c ... 73157.html Generalnie są jedne "żarówki" H4 led, które w miarę, podkreślam w miarę dają radę w normalnych nie soczewkowych reflektorach to Philips Xtreme Ultinon. Zaprojektowane i dopuszczone na rynku azjatyckim - ostatnio zaczynają się pojawiać u nas. Cena niestety powala: http://allegro.pl/zarowka-led-philips-h ... 19157.html

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 2 listopada 2017, 23:52
przez Elektroservice
No właśnie, że podjechałem na kontrolę ustawienia świateł i było w porządku na przyrządzie do ustawiania, co nie ukrywam, że bardzo mnie cieszy, bo jestem zwolennikiem dobrego oświetlenia. Dobrego czyli takiego, które dobrze oświetla drogę kierowcy ale też nie czyni krzywdy innym uczestnikom ruchu drogowego. Nienawidzę asów, którzy oślepiają i to już bez względu na to czy oślepiają xenonem, LEDami czy też zwykłym halogenem :evil:
Co do żarówek ulepszanych, to testowałem różne, nawet lepsze od night breakerów i wszystko ładnie, ale żywotność jest mizerna :evil:
A co do niebieskich to dzisiaj mijałem patrol 2 razy, jeden z patroli w ogóle nie wykazał zainteresowania, natomiast policjanci z drugiego mocno się przypatrywali, aż się schylali ale też nie zatrzymali mnie. O LEDach H4 Philipsa czytałem już kiedyś, podobno firma ta walczy o legalizację tego typu oświetlenia w europie :) Oby im się udało.

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 3 listopada 2017, 00:39
przez KaszeL
Pokaż na aukcji jakie kupiłeś. Wrzucę to swojego refa testowego i zobaczymy jak to się ma do zwykłej żarówy ;)

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 3 listopada 2017, 07:52
przez Elektroservice
Dokładnie te, co zalinkowałeś :)