Strona 6 z 10

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 3 listopada 2017, 23:10
przez KaszeL
No to nie ma bata, żebyś miał prawidłowe odcięcie na tym tworku ;)

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 4 listopada 2017, 13:11
przez latarnik
O ile LEDowe postojówki itp. (bez homologacji oczywiście, bo nie ma żadnych LEDów homologowanych do samochodowych opraw żarówkowych) jeszcze przejdą, to niestety główne reflektory raczej szybko mogą stać się powodem do nieprzyjemności...

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 4 listopada 2017, 13:24
przez KaszeL
Wszystko trzeba robić z głową. Ale na LEDy w reflektorach głównych to raczej bym się nie zdecydował - pomimo, że mam dość mocno zledowane samochody.

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 4 listopada 2017, 18:17
przez Elektroservice
Ja czekam na to aż firma Philips przepchnie legalizację H4 LED w Europie. Jest szansa, że inni producenci też zaczną wtedy produkować takowe z homologacją - na pewno takie wtedy kupię. Ojciec w swoim A6 C5 w soczewkach ma od paru miesięcy LEDy H1 i tam to w ogóle problemów z odcięciem nie ma, krechy wyraźne widać na ścianie jakby laserem rysowane :o
Postaram się zrobić zdjęcia tych moich LEDówek świecących na ścianę tak aby uchwycić rzeczywisty kształt plamy światła :)
W ogóle, to udało mi się zdobyć reflektory HELLA do mojego Passata w idealnym stanie, jak tylko do mnie dojadą to zostaną zamontowane, bo póki co mam zamienniki marki TYC, które bez względu na to, co do nich wpakuję nie do końca tak jak powinny świecą :evil: Na szczęście nie oślepiają, ale nie świecą tak jak powinny :( A to jedne z najlepszych dostępnych zamienników :roll:

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 5 listopada 2017, 03:45
przez KaszeL
Chyba nie do końca zrozumiałeś. Homologację reflektor zachowuje tylko ze źródłem światła, dla jakiego został homologowany. Innymi słowy. Jeśli reflektor zaprojektowano dla halogenowego źródła światła i z takim źródłem homologowano, to homologację zachowa tylko i wyłącznie z halogenem. Instalacja jakiegokolwiek innego źródła świata w takim reflektorze = brak homologacji na całą lampę. Producenci źródeł nie mogą z tym nic zrobić.

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 5 listopada 2017, 13:49
przez Elektroservice
Cóż, w takim razie ciekawe z czym zamierza walczyć firma Philips :roll:
Jak dokopię się do tego tekstu, to wrzucę link :)

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 5 listopada 2017, 14:08
przez KaszeL
Nie ma z czym walczyć. Musieli by ponownie zgłaszać do homologacji reflektory z tymi źródełkami. Innej drogi nie ma. Tak na prawdę teraz to już pozamiatane, bo wszystkie nowe samochody będą miały reflektory full-led w opcji, a co lepsze marki oczywiście w standardzie. Chętnie zobaczę jak sobie radzi LED w soczewce, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby było aż tak dramatycznie lepiej. Pamiętasz nasze eksperymenty z Xenonem H1/H7? Słabo to wychodziło.

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 5 listopada 2017, 14:11
przez Elektroservice
No w Twoich soczewkach rzeczywiście kiepsko to wyszło (nie tyle odcięcie, co jasność świecenia), ale w przypadku reflektorów z A6 C5 różnica wyszła na + dla xenonów :roll:
Gdzieś w domu rodzinnym mam kompletny moduł soczewki z takiego auta wymontowany z roztrzaskanego w kolizji reflektora (sam moduł przetrwał w całości). Co Ty na to aby powtórzyć kiedyś eksperymenty przy użyciu tego modułu? :) Ewentualnie jestem w stanie zorganizować kompletny reflektor ale w wersji UK co dla naszych testów chyba nie ma znaczenia ;)

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 5 listopada 2017, 14:19
przez KaszeL
Pewnie, że nie ma znaczenia. Najwyżej odcięcie będzie w drugą stronę - ale przecież i tak część reflektorów ma to przestawiane. Także załatw reflektory, to porobimy pomiary. Nadal jestem zdania, że dobra żarówka świeci najlepiej :)

Re: Power LED w testach

PostNapisane: 5 listopada 2017, 14:25
przez Elektroservice
Jeśli mogą to być refy od Passka B5 FL to takowe nawet posiadam i możemy w jakąś sobotę poeksperymentować :)
A co do tego przestawiania to masz rację - VAGi z soczewkami z tamtych lat mają opcję przestawienia z tym, że nie przestawisz europy na UK i odwrotnie co najwyżej z asymetrii na symetrie. Odcięcie wtedy jest poziome dzięki czemu nie oślepiasz nikogo ale też nie masz tego dodatkowego doświetlenia pobocza :(