Oświetlenie pojazdów kolejowych

Oświetlenie we wszelkiego typu pojazdach takich jak: samochody, autobusy, ciężarówki

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 25 czerwca 2016, 14:48

Szafa elektryczna w Bonanzie 120A:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wnętrze:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Światła końca pociągu:
Obrazek

Obrazek

W innym egzemplarzu zamiast gołych żarówek zastosowano w szafie elektrycznej kolorowe kontrolki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Większość Bonanz ma siedzenia ze skaju, lecz parę egzemplarzy przeznaczonych do ruchu transgranicznego otrzymało specjalne siedzenia antyprzemytnicze:
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10944
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 26 czerwca 2016, 23:18

Świecące dwie żarówki trybu 0 w przedziałowym wagonie 111A. W sporej części wagonów, zarówno klasycznych, zmodernizowanych i nowych, po ustawieniu trybu 0 zapala się tylko jedna z dwóch żarówek. Nie wiem dlaczego tak jest choć mam przypuszczenie, że jedna jest żarówką czuwania uruchamianą przez ustawienie trybu 0, a druga jest żarówką awaryjną odpalaną centralnie w wybranych sytuacjach. W tym wagonie akurat ustawienie trybu 0 odpala obie:
Obrazek

Tu przykład z jedną żarówką:
Obrazek

Oświetlenie korytarzu stanowią oprawy samochodowe na miniaturowe T5 znane z autobusów marki Jelcz itd... Oświetlenie awaryjne jest w postaci osobno umieszczonych żarówek:
Obrazek

Obrazek

EN71-044:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wspomniałem kiedyś, że EN57-1718 czyli asynchron rodzynek z TS Opole ma żarówki w roli oświetlenia przejść międzywagonowych:
Obrazek

Inne asynchrony mają diody:
Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10944
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 29 czerwca 2016, 19:35

Sliperetka 152Az:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z2A Bautzen po modernizacji w wyniku której 3 z 9 przedziałów zostało przerobionych na przedziały menedżerskie, oświetlenie tych przedziałów jest halogenowe, podobnie jak w fabrycznych przedziałach menedżerskich wagonów 145Ab:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Również podobnie jak w 145Ab tutaj też zwykłe przedziały I klasy są oświetlone świetlówkami dla odróżnienia:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10944
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 1 lipca 2016, 23:09

Zmodernizowany wagon piętrowy potocznie zwany Bohunem:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lampka ostrzegawcza wejścia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

SA132-004:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wnętrze najnowszych Impulsów SKM:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10944
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 5 lipca 2016, 01:02

Wcześniej przedstawiałem różnice między prądnicami prądu stałego, a prądnicami prądu przemiennego w wagonach polskiej produkcji. Dla uzupełnienia przedstawiam prądnicę wagonu sypialnego produkcji NRD:
Obrazek

Obrazek

Ten egzemplarz wyróżnia się zastosowaniem zmodyfikowanej odmiany sprzęgu samoczynnego SA-3 wyposażonej dodatkowo w łańcuch ze śrubą dzięki czemu można łączyć bezpośrednio zarówno z pojazdami ze sprzęgiem samoczynnym i z pojazdami ze sprzęgiem śrubowym, z zachowaniem pełnej funkcjonalności w obu przypadkach:
Obrazek

Obrazek

Jeden z trzech wagonów typu 155A. Wagony 155A to zmodernizowane XB Görlitz które w wyniku modernizacji stały się wagonami z 4 przedziałami pasażerskimi i częścią gastronomiczną. Każdy z trzech egzemplarzy modernizował inny zakład, w wyniku czego nie ma dwóch takich samych 155A, każdy jest inny, wagony te różnią się między sobą całkowicie odmiennymi wnętrzami i rozwiązaniami technicznymi. 61 51 85-71 000-6 modernizowała Pesa, 61 51 85-71 001-4 Newag, a 61 51 85-71 002-2 ZNTK Mińsk Mazowiecki. Na zdjęciach widać egzemplarz z Mińska Mazowieckiego:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sala jadalna
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Korytarz boczny w części z przedziałami:
Obrazek

Obrazek

Oświetlenie przedziału, jak widać świetlówki są umieszczone wzdłużnie co jest rzadko spotykane w wagonach przedziałowych. W Polsce taki widok można spotkać zasadniczo tylko w tym 155A, w przedziałach dla niepełnosprawnych w zmodernizowanych XB Görlitz i w wypożyczonych od ČD na wakacje Bautzenach ze świetlówkami 25W:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przedsionek wejściowy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 14 lutego 2019, 11:23 przez trojmiejski, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10944
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez slaweklampy » 6 lipca 2016, 07:21

Witam

Przypominają trochę oprawy OKW. 8-) :lol:
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6044
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 6 lipca 2016, 15:44

Faktem jest, że oświetlenie tego wagonu jest charakterystyczne, podobnych widoków w innych seriach próżno szukać gdyż poza tą jedną sztuką 155A to ZNTK MM nie modernizował innych wagonów z użyciem własnego stylu. 170A które ZNTK MM modernizował są identyczne z egzemplarzami z Pesy (która jest właścicielem ZNTK MM), a 170A jak wyglądają już pokazywałem.
Ten wagon jest jeszcze charakterystyczny pod tym względem, że jako jedyny zmodernizowany XB Görlitz zachował oryginalny mechanizm drzwiowy i drzwi z charakterystyczną klamką:
Obrazek

Obrazek

Oprawa Mawela w kuchni zmodernizowanego wagonu restauracyjnego Bautzen89:
Obrazek

EN57 z dwoma systemami oświetleniowymi równolegle, diody w WC i w korytarzu obok WC z zachowaniem w reszcie pojazdu klasycznego oświetlenia 25W:
http://silesiainfotransport.pl/?p=9873
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10944
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez Lampka » 6 lipca 2016, 23:05

Zawsze mnie dziwiło, dlaczego świetlówki miniaturowe w tych oprawach Mawela świeciły, mimo, że często jedną z końcówek miały doszczętnie zaczernioną. Czyżby tam było na wyjściu zasilanie DC i elektrycy, wiedząc o tym, przekręcali zużyte świetlówki o 180 stopni :?:
Kolekcjoner i poszukiwacz starych opraw i źródeł światła
Avatar użytkownika
Lampka
 
Posty: 6560
Zdjęcia: 14
Dołączył(a): 16 sierpnia 2011, 21:59
Lokalizacja: Gliwice

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez slaweklampy » 7 lipca 2016, 20:11

Witam

Świetlówki T5 w oświetleniu starszych wagonów nieczęsto się spotyka.

Starsze oprawy tego typu do świetlówek miały statecznik na jednym 2N3055.
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6044
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez toomm40 » 7 lipca 2016, 20:55

Lampka napisał(a):Zawsze mnie dziwiło, dlaczego świetlówki miniaturowe w tych oprawach Mawela świeciły, mimo, że często jedną z końcówek miały doszczętnie zaczernioną. Czyżby tam było na wyjściu zasilanie DC i elektrycy, wiedząc o tym, przekręcali zużyte świetlówki o 180 stopni :?:


bardzo wątpię , aby komukolwiek chciało się uprawiać przekręcanie świetlówek o 180 stopni, ale zjawisko o jakim piszesz było również widoczne w autobusach komunikacji miejskiej marki Jelcz. często w całym autobusie świetlówki T5 w tychże oprawach miały czarne końce-lub na pewno jeden -i świeciły "do połowy" ;)
TELAM - i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
toomm40
 
Posty: 5023
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 18 listopada 2011, 23:38
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Oświetlenie w motoryzacji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron