Nowsze lub modernizacje starych do współczesnego standardu to już nie to samo, ciekawe jest to, że czasem mimo powszechnego stosowania nowocześniejszych rozwiązań to stare potrafią wracać. O ile w względnie nowych pojazdach we wnętrzu klasyczne żarówki są stosowane jedynie w oświetleniu awaryjnym (obecnie też już nie zawsze, tę rolę w niektórych przypadkach pełnią obecnie diody), to zdarzają się halogeny jako oświetlenie główne.
Przykładem jest wagon typu 145Ab. Jest to wagon 1 klasy z 6 klasycznymi przedziałami 6-miejscowymi i 3 przedziałami menedżerskimi 4-miejscowymi, przedziały menedżerskie właśnie są oświetlone halogenami:

Panel sterujący obecny przy każdym siedzeniu, górny przycisk steruje tylko jednym halogenem który znajduje się bezpośrednio nad fotelem, środkowy parą centralnych halogenów oświetlających stół (te halogeny są też sterowane piątym przyciskiem nad drzwiami do przedziału), a dolny świetlówką 8W znajdującą się przy lustrze nad fotelem):

O ile większość lamp jak jest wyłączana to nie zapala się nic w zamian, tak para centralnych halogenów jest wzajemnie przełączalna z parą lamp pozycyjnych podświetlających panel nad drzwiami, tu oba tryby pracy (w tym przedziale w obu parach jedna z lamp była przepalona):


Widok na świetlówkę:


W zwykłych przedziałach 6-miejscowych są klasyczne świetlówki:


Korytarz boczny

Przedsionek:


Widok zewnętrzny:

Świeżo zmodernizowany 111Arow w wersji rowerowej:





Starszy 111Arow w którym świeciło się oświetlenie awaryjne:






159A z oświetleniem diodowym:


Klasyczna jedynka polskiej produkcji ze zmodernizowanym w latach 90-tych oświetleniem:


Warto zwrócić uwagę na to jak dobrze daje radę świetlówka z mocno czarną końcówką:

Wagon piętrowy Bombardier, oświetlenie w postaci świetlówek przy siedzeniach pod półkami na bagaż:







Bonanzy czyli wagony typu 120A mają oświetlenie główne w 100% świetlówkowe lecz raz trafiłem na wyjątkowy egzemplarz co w WC miał żarową plafonierę dwupłomienną:


12-przedziałowy wagon 2 klasy UIC X produkcji RFN:

Światła końca pociągu:


Widać pojedynczą świetlówkę w przedsionku:

Wagon typu 139A zmodernizowany przez TS Opole:


Przedział:

Inna sztuka:


Bar 113Alux będący zmodernizowaną wersją 113A z wymienionymi wózkami i wieloma innymi rzeczami


Wagon ČD produkcji NRD w wersji zmodernizowanej przez Pars nova Šumperk:



Wagon 1 i 2 klasy ČD austriackiej produkcji kupiony jako używany od ÖBB:


Żarówki w przedsionku polskiej kuszety 110Ac


Wagon restauracyjny produkcji Waggonbau Bautzen z oświetleniem halogenowym jakie otrzymał podczas modernizacji, oryginalnie były świetlówki:






Przystosowany do niepełnosprawnych bezprzedziałowy wagon 2 klasy typu 111Ainw powstały przez modernizację przedziałowego wagonu 1 klasy 112A przez FPS:



Dwa przedziałowe wagony 1 klasy Z2A produkcji Waggonbau Bautzen zmodernizowane przez FPS, choć modernizował je ten sam zakład to były modernizowane w różnym czasie w ramach osobnych kontraktów przez co różnią się od siebie szczegółami:




Druga sztuka:




Wagon restauracyjny 406A powstały w wyniku modernizacji wagonu pierwszej klasy Z1A Henschel:




Oświetlenie sali jadalnej jest zrealizowane przez świetlówki w układzie oświetlenia pośredniego i halogeny skierowane w dół







Piętrus B16mnopux po modernizacji w Pesie, przedsionek wejściowy:

Poziom środkowy:

Górny pokład:

Oświetlenie schodów:

Dolny pokład:

Jedyny w taki sposób zmodernizowany przez Newag wagon 2 klasy typu 144A, analogicznie Newag jeszcze zmodernizował 10 sztuk kuszet 134Ab i jedną 134Aa (po modernizacji zmiana typu na 134Ac), lecz to jest jedyna taka zwykła dwójka:

Unikalne dla tego wagonu oraz wspomnianych kuszet oświetlenie korytarza bocznego




Załączony komplet świetlówek:

Przedsionek:


Najnowszy SA136 Pesy:


















EN57-1718, jedyna EN57 zmodernizowana przez TS Opole:

