N8C z Dortmundu przychodziły do Gdańska po modernizacji w Modertransie z zachowanym oryginalnym oświetleniem świetlówkowym (zdecydowana większość zachowała oprawy z oryginalnymi kloszami, wybrane sztuki N8C otrzymały nowe klosze pryzmatyczne), początkowo jedynie niektóre egzemplarze w pojedynczych oprawach miały wstawione diody (początkowo takie o paskudnym fioletowym zabarwieniu). Lampki oświetlające oryginalne wejścia w członach skrajnych zostawiono oryginalne żarowe, jedynie w stopniach wejściowych zamontowano czerwone diody sygnalizujące zamykanie drzwi (wybrane sztuki otrzymały zestaw wielokolorowych diod świecących na zielono lub czerwono, także w podłodze nowego wejścia w nowym członie niskopodłogowym, gdy te z diodami wyłącznie czerwonymi, to otrzymały je tylko w członach skrajnych i nic nie zainstalowano w podłodze członu niskopodłogowego). Nowy wejście w nowym członie środkowym oświetlono nową lampką żarową (klosz dwudzielny, w części bezbarwny, w części pomarańczowy, z osobną żarówką oświetlającą i osobną sygnalizacyjną). W później kupionych i zmodernizowanych N8C z Kassel zażądano od Modertransu wymianę oświetlenia głównego na nowe LED, jednakże zostawiono oryginalne żarowe lampki oświetlenia wejść, montując jedynie czerwone diody sygnalizujące zamykanie drzwi, tym razem w maszynie drzwiowej obok lampek oświetlających. W nowym członie środkowym, w maszynach nowych drzwi umieszczono okrągłe lampki kryjące zestaw białych diod oświetlających i zestaw czerwonych sygnalizacyjnych. Jeśli chodzi o oświetlenie zewnętrzne, to w raz ze zmianą ścian czołowych zmieniło się oświetlenie przodu, lecz boczne kierunkowskazy zostawiono oryginalne.
Jakiś czas temu zaczęto wprowadzać modyfikacje oświetlenia w różnych N8C. Początkowo w sztukach z oświetleniem mieszanym zmieniano fioletowe diody na porządne białe, lecz nadal ogólnie zachowując układ mieszany świetlówkowo-ledowy. Zaczęto wymieniać boczne kierunkowskazy na LED. Ostatnio GAiT własnoręcznie warsztatowo zaczęło grzebać coraz więcej. W wielu Dortmundach postanowiono całkowicie zledyzować oświetlenie główne, zachowując dotychczasowe klosze (oryginalne lub pryzmatyczne, zależnie z którymi wyjechały z Modertransu te kilka lat temu). Jeśli chodzi o oświetlenie oryginalnych wejść w członach skrajnych, to zarówno w Dortmundach i Kasselach zaczęto zastępować oryginalne lampki żarowe nowymi diodowymi. Trzeba jednak zaznaczyć, że jedno nie koreluje z drugim i ogólnie, to jest kocioł w którym każdy wóz jest inny od reszty. Są wozy którym ostatnio zledyzowano oświetlenie główne, lecz nie zmieniano lampek nad drzwiami, inne egzemplarze zaś na odwrót mają LEDy nad drzwiami, lecz w oświetleniu głównym zachowały świetlówki lub mieszankę świetlówkowo-ledową. Niektóre otrzymały LEDy zarówno w oświetleniu głównym i nad wejściami. Zależnie czy to jest Dortmund czy Kassel to jeszcze jest kwestia kombinacji z różnie umiejscowionymi diodami sygnalizacyjnymi. Trafiłem też na egzemplarz mający lampki LED w wejściach po jednej stronie, lecz wejścia po przeciwnej nadal mają lampki żarowe. O dziwo w żadnym N8C dotychczas nie ruszano lampek w maszynach drzwiowych wejść w środkowym członie, niezależnie czy w pozostałych wejściach wymieniono, czy nie, to Dortmundy w środkowym członie nadal mają lampki żarowe takie jakie otrzymały podczas moderny, a Kassel LED.
Dortmund z LEDowymi lampkami nad drzwiami i oświetleniem głównym mieszanym świetlówkowo-ledowym:


Oświetlenie wejścia w niskopodłogowym członie środkowym:

Kassel z żarowymi lampkami nad drzwiami:

Z ledowymi:

Człon środkowy:

Przy wyłączonym oświetleniu głównym świecą się tylko czerwone diody podczas zamykania drzwi , przy włączonym głównym podczas zamykania świecą się jednocześnie białe i czerwone:
