Od dawna zagwozdką było znalezienie pojazdu kolejowego (nie będącego wagonem metra) który byłby wyposażony w świetlówki 58W. W dotychczas poznanych pojazdach najmocniejsze i najdłuższe świetlówki to były typowe 36W/40W. Okazało się, że zespoły trakcyjne Stadler Flirt dla estońskiego przewoźnika Elron są potwierdzonym przypadkiem zastosowanie świetlówek 58W na kolei:
http://www.lighting-gallery.net/gallery ... pid=120067Warto sprawdzić czy Flirty dla innych przewoźników również mają takie oświetlenie, choćby w Flirtach dla Kolei Algierskich też jest możliwe, że zastosowane świetlówki to 58W, oczywiście na podstawie zdjęcia na którym świetlówka została uchwycona pod kątem trudno jest jednoznacznie wywnioskować jej długość:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto ... GP5124.jpgZ klasycznych Flirtów to w Polsce są Flirty Kolei Mazowieckich serii ER75 i śląskie EN75, tu dla porównania jedna z tych drugich:
toomm40 napisał(a):
Flirty PKP IC i ŁKA mają oświetlenie LED. Mam za to zdjęcia świetlówek 36W i 18W we wnętrzu spokrewnionej konstrukcji z rodziny GTW. Pojazdy z tej rodziny charakteryzują się tym, że silnik diesla (są też elektryczne GTW) jest umieszczony w osobnym członie, a nie pod podłogą jak w Pesach czy Newagach. Podstawowym modelem jest GTW 2/6, jest to pojazd trójczłonowy, człon środkowy to wspomniany człon napędowy który jest bardzo krótki, pod nim znajduje się pojedynczy wózek którego obie osie są napędzane. Pozostałe dwa człony to człony pasażerskie, od strony kabiny są wsparte na wózku, a od przeciwnej strony są podwieszone przez przegub na środkowym członie. Zresztą w oznaczeniu GTW 2/6 liczby oznaczają ilość osi napędnych przez całkowitą ilość osi. Pojazd na zdjęciach to GTW 4/12 czyli de facto jest to wariant będący dwoma GTW 2/6 połączonymi ze sobą przejściem międzyczłonowym. Zamówienie na te pojazdy zostało złożone przez włoskiego przewoźnika więc napisy są po włosku:









Przejście przez środek członu napędowego:



Dodatkowo wejścia są doświetlone świetlówką przymocowaną do obudowy maszyny drzwiowej:



Widok w kierunku przejścia między połówkami pojazdu:


Świetlówki przy samym przejściu są umieszczone w osobnych oprawach zamiast w linii świetlnej:

Do tego znajduje się tam dodatkowo pojedyncze oczko diodowe:






Diodowe oświetlenie WC:
