Oświetlenie pojazdów kolejowych

Oświetlenie we wszelkiego typu pojazdach takich jak: samochody, autobusy, ciężarówki

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 18 sierpnia 2016, 23:19

Wagon 1 klasy 112Alux, modernizacja z lat 90-tych wagonu wyprodukowanego w 1978 roku:
Obrazek

Panel sterowniczy w stylu typowym dla lat 90-tych:
Obrazek

Oprawy w przedziałach mają po 2 żarówki, jedna to światło czuwania zapalające się po ustawieniu pozycji 0 w przedziale, a druga to oświetlenie awaryjne załączane z centralnej szafy elektrycznej. Żarówki da się odróżnić po tym, że ta od światła czuwania zgaśnie po zapaleniu jednej lub obu świetlówek, a żarówka oświetlenia awaryjnego będzie świecić cały czas:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Indywidualne lampki nad fotelami:
Obrazek

Korytarz boczny, tu oświetlenie stanowią świetlówki miniaturowe jako główne oświetlenie i żarówki oświetlenia awaryjnego:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 11237
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez slaweklampy » 19 sierpnia 2016, 09:22

Oświetlenie Skody.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6069
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 19 sierpnia 2016, 11:23

Światła końca pociągu w niemieckim wagonie restauracyjnym, dla przypomnienia to jest ten wagon który w oświetleniu wnętrza posiada zasilane 220V 50Hz kompakty PL-C z wbudowanym zapłonnikiem bimetalicznym:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 11237
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez MRP200 » 19 sierpnia 2016, 21:21

Soowa napisał(a):
trojmiejski napisał(a):. Oprawy z gołymi świetlówkami w przedziale bagażowym zaś mają starsze piszczące przetwornice.[/youtube]
Aby nie piszczały to wystarczy zanurzyć trafo w lakierze. Szkoda że nikt oto nie dba a pasażerowie cierpią. :twisted:

A kolega zna takie zjawisko jak magnetostrykcja. Jeżeli nie, to radzę poczytać. I na to żaden lakier, wosk czy smoła nie pomoże.
Problem piszczenia wynikał z materiałów stosowanych na rdzeń transformatora przetwornicy. Te starsze przetwornice miały rdzeń wykonanych z blach permalojowych. To metaliczny ferromagnetyk, ale zdolny pracować przy częstotliwościach rzędu kiloherców (mniejsze straty na prądy wirowe).
MRP200
Moderator
 
Posty: 4293
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez slaweklampy » 20 sierpnia 2016, 13:13

Transformatory na rdzeniach ferrytowych z reguły były zalewane lub impregnowane dla polepszenia wytrzymałości izolacji.

Oświetlenie słynnej EU07. Lokomotywa ma zmienione reflektory. Skład ruszył w chwili zrobienia zdjęć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6069
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez MRP200 » 20 sierpnia 2016, 21:59

slaweklampy napisał(a): ... Skład ruszył w chwili zrobienia zdjęć. ...

Szkoda, że zrobiłeś krótkiego filmiku z rozruchu tego loka. Huk wentylatorów chłodzących opory rozruchowe w tych lokomotywach jest urzekający. Pewnie za kilka lat przejdzie to do historii. Bo w nowoczesnych lokach asynchronicznych już tego nie użyczymy.
MRP200
Moderator
 
Posty: 4293
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez toomm40 » 20 sierpnia 2016, 22:28

MRP200 napisał(a):Szkoda, że zrobiłeś krótkiego filmiku z rozruchu tego loka. Huk wentylatorów chłodzących opory rozruchowe w tych lokomotywach jest urzekający. Pewnie za kilka lat przejdzie to do historii. Bo w nowoczesnych lokach asynchronicznych już tego nie użyczymy.


dokładnie, a najlepiej, jeśli w tym samym czasie włączy się jeszcze sprężarka
TELAM - i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
toomm40
 
Posty: 5044
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 18 listopada 2011, 23:38
Lokalizacja: Poznań

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez slaweklampy » 21 sierpnia 2016, 07:02

MRP200 napisał(a):Szkoda, że zrobiłeś krótkiego filmiku z rozruchu tego loka. Huk wentylatorów chłodzących opory rozruchowe w tych lokomotywach jest urzekający.


Podczas rozruchu może pobrać z sieci trakcyjnej prąd ponad 400A. Lokomotywy Skoda i ET22 już nie są tak hałaśliwe.
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6069
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez trojmiejski » 21 sierpnia 2016, 08:34

Zbliżenie na żarówkę w klasycznym reflektorze EN57:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 11237
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Oświetlenie pojazdów kolejowych

Postprzez slaweklampy » 21 sierpnia 2016, 09:49

Jak zardzewieją śruby z nakrętkami motylkowymi tak, że nie można ich będzie odkręcić to trzeba by użyć młotka żeby żarówkę wymienić. 8-) :lol: :x
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6069
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Oświetlenie w motoryzacji

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron