Jak już było omówione elektryka większości Bip opiera się o 3 prądnice, każdą podłączoną do własnej szafki elektrycznej. Osobno są zasilane człony skrajne (A, B), a środkowe człony (C, D) mają wspólne zasilanie. Istotną rzeczą jest to, że w razie awarii jednej z prądnic, można ją odłączyć i przełączyć zasilanie tak, że będzie się ono opierać jedynie na pozostałych dwóch prądnicach, z zachowaniem pełnej sprawności oświetlenia (oczywiście akumulatory będą gorzej naładowane więc przy dłuższym postoju oświetlenie może paść z powodu rozładowania).
Bipa z 1973 czyli ten zespół z dwóch ostatnich który ma 3 prądnice (drugi z 1977 dla przypomnienia ma tylko 2 prądnice w ogóle) od jakiegoś czasu jeździ z niesprawną prądnicą zamocowaną do wózka Jacobsa między członami C i D, awaria jest prozaiczna, urwał się pas łączący prądnicę z osią i nie jest ona napędzana. Mimo tego oświetlenie świeci w pełni.

Widok z drugiej strony:

Dla porównania prądnica zamocowana do wózka między członami D i B, wyraźnie widać pas łączący prądnicę z osią:
