http://motyw-kolejowy.blogspot.com/2016 ... l1989.html
https://3.bp.blogspot.com/-_uz-VPFoEEE/ ... cia-20.jpg
https://2.bp.blogspot.com/-gGJVXMlvTEI/ ... cia-22.jpg
Oprawy świetlówkowe w EW55:
http://motyw-kolejowy.blogspot.com/2016 ... -1982.html
https://2.bp.blogspot.com/-cssdxS6pbMw/ ... rzyk15.jpg
Gdy EN57 mają pojedynczą świetlówkę w przedsionku wejściowym, tak EW55 miały dwie świetlówki w przedsionki i plafonierę żarową oświetlenia awaryjnego (nie było żarówek 8W w każdej oprawie):
http://motyw-kolejowy.blogspot.com/2015 ... -1972.html
http://4.bp.blogspot.com/-LvJwyO69V_8/V ... posure.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-PeFvaagcKFc/V ... posure.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-apK2FmqsRZU/V ... posure.jpg
Dawny sposób oznaczania końca pociągu:
http://motyw-kolejowy.blogspot.com/2016 ... s-sie.html
https://3.bp.blogspot.com/-c5N6BSO5gzA/ ... -sie02.jpg
Przy okazji zauważyłem jak wygląda praca oświetlenia przy chwilowym zaniku zasilania w EN71-048 czyli jednostce z nowym oświetleniem z indywidualnymi przekształtnikami na 110V DC. Część świetlówek bardzo lekko przygasa po przełączeniu na zasilanie bateryjne, a część gaśnie na sekundę. Jednakże po ponownym zapaleniu tych zgaszonych, to one jeszcze chwilę pracują na zasilaniu bateryjnym i dopiero z opóźnieniem rozjaśniają się w pełni, gdy przetwornica główna statyczna zaczyna świergotać:

W EN57AKM tylko wyłącznie świetlówki przygasają.