
trojmiejski napisał(a):Co do zledyzowanej EN57-969 to dziś zauważyłem istotną ciekawostkę która może zmienić postrzeganie kwestii pracy oświetlenia przy braku zasilania 3kV. Otóż 2 razy się zdarzyło, że przy powolnym przejeździe przez izolator zgasło oświetlenie. Rzecz polega na tym, że jak się ponownie zapaliło, to zaświeciła się tylko połowa opraw i dopiero po pewnym czasie zapaliła się reszta oświetlenia, w trakcie przełączania z połowy oświetlenia na full, oświetlenie zgasło na mniej niż sekundę. Za pierwszym razem oświetlenie w trybie 1/2 świeciło względnie długo, jednostka zdołała pokonać odległość między dwoma przystankami SKM, za drugim razem trwało to parę sekund. 11 lutego pewnie przełączyło się na tyle szybko, że nie zauważyłem tych przełączeń. Choć nie jest to nic definitywnego, to można przypuszczać, że zgodnie ze specyfikacją przetwornica jednak przetwarza 110V na 24V przy braku zasilania 3kV, a gaśnięcie oświetlenia jest tylko na chwilę gdy przełącza tryb zasilania na przetwornicy:
Powrót do Oświetlenie w motoryzacji
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość