cieszyn napisał(a):A nie widziałeś rozebranej konsoli motorniczego?
Mam w domu górną część pulpitu od 105Na, mogę wrzucić jakieś fotki. Właściwie to mogę to nawet komuś odstąpić, bo jest to dość duże i nie mam za bardzo gdzie tego trzymać (niepotrzebnie kurzy się na strychu).
Bartek napisał(a):W "stopiątkach"(vel. "stozłomkach") istnieje jeszcze nad tylnymi drzwiami lampka(prawdopodobnie od traktora)po zewnętrznej stronie(ta narośl nad ostatnimi drzwiami
)
Ficzer dodawany przez przedsiębiorstwa eksploatujące te wagony.
W jaki sposób udało ci się je wysępić
Ja pytałem o lampy z Ikarusów ale nie chcieli dać
Ja mam kilka tych ikarusowych. Chętnie się wymienię na taką z Jelcza, ewentualnie z dwie sztuki mogę po prostu komuś dać, ale ten ktoś musiałby odebrać je w Poznaniu albo pokryć koszty przesyłki.
Świetlówki takie same, co do mocy nie jestem pewien, ale chyba 40. OIDP oprawa jest na 36V i pobiera prąd 1,4A.
Fragment opisu technicznego części elektrycznej tramwaju 105N:
"Jako źródło światła zastosowano typowe świetlówki 25 W o barwie światła ciepłobiałej. Świetlówki zasilane są napięciem 40 V poprzez indywidualne dla każdej świetlówki stateczniki typu PT-3/25 W/36 V.
Świetlówki oświetlenia wewnętrznego i stanowiska motorniczego wraz z statecznikami zabudowane są w oprawach oświetleniowych typu OK-20p, natomiast świetlówki tablic informacyjnych oraz współpracujące z nimi stateczniki typu PtLJ są zamontowane w wagonie oddzielnie, bez opraw. Oświetlenie wnętrza wagonu składa się z 9 opraw, a oświetlenie awaryjne z 4 opraw.
Oświetlenie awaryjne stanowi zarazem integralną część podstawowego oświetlenia wewnętrznego."
Należy tu zaznaczyć, że opis dotyczy typu 105N. W typie 105Na wprowadzono pewne zmiany (m.in. mniejsza liczba punktów oświetlenia wewnętrznego, żarowe oświetlenie stanowiska motorniczego).