Pewnie tak było taniej i stwierdzili, że skoro coś działa to po cokolwiek zmieniać? Właśnie warto zwrócić uwagę, że w II generacji linie wspólne stosowano gdy były świetlówki 58W czyli zbyt długie na klasyczne oprawy.
Kwestia też przyzwyczajenia przewoźników. Choć w IV linie stały się standardem to już od 2008 była opcja w III i coraz więcej przewoźników się na nią decydowało. Jednak wielu twardo się trzymało starych opraw z boczkami, aż doszło do sytuacji, że MZA i niektórzy inni przewoźnicy dostali Solarisy z oprawami z boczkami fabrycznie wyposażonymi w LEDy. Jeśli się nie mylę to w Trollino 18,75 z dodatkowym ogniwem wodorowym dla Rygi jest tak, że zwykłe białe LEDy są schowane za barwionym na niebiesko kloszem zamiast zastosowania po prostu niebieskich diod.
Pierwszy Urbino III z 2004 jako jedyny miał świetlówki schowane za panelami bocznymi, kiedyś widziałem zdjęcie dobrze to pokazujące, ale nie mogę je znaleźć więc jest tylko to zdjęcie na którym częściowo coś widać:
http://galeria.solaris-club.com/details.php?image_id=66EDIT:
Znalazłem zdjęcia wnętrza tego prototypu, trzeba się tu przeklikać przez galerię, będzie to plik 33 z 55:
http://inforail.pl/hanower-2004-kierunk ... _2495.html