Katamaran KP-2 Agat należący do Żeglugi Gdańskiej, dedykowany do obsługi rejsów do Bałtijska, dodatkowo pełniący rolę konia roboczego obsługującego razem z bliźniaczymi jednostkami rejsy z Helu do poszczególnych miast Trójmiasta:
Choć oryginalnie wszystkie katamarany KP-2 były identyczne to w 2001 jak Agat był remontowany postanowiono zabudować rufę, powiększając przestrzeń zamkniętą na górnym pokładzie:
Po wejściu na pokład statku, zastosowano klasyczne oprawy świetlówkowe ze zwykłymi dławikami i zapłonnikami:
Przestrzeń na dolnym pokładzie jest względem bliźniaczych jednostek mocno ograniczona ze względu na dodatkową zabudowę, chyba sklepu wolnocłowego:
Wejście na górny pokład:
Łącznik, widok w kierunku rufy, aranżacja trochę inna niż oryginalnie, po przejściu przez te drzwi i obróceniu się widać po prawej oraz po lewej dwie klatki schodowe na pokład wyżej. Oryginalnie było na odwrót, pojedyncze schody z burty (odkrytej) na górę umiejscowione centralnie, a drzwi odrębnie na prawo i na lewo od schodów przez co oryginalnie ten łącznik był przy samym końcu szerszy, a toalety mniejsze:
Po załączeniu oświetlenia:
Bufet pokładowy:
Widoki zewnętrzne:
Niebieskie obudowy to osłony klatek schodowych: