Ad1. Cieszyn. Problem polega na tym, że mechanizm głosowania wbudowany w forum nie zapewnia tych funkcji o których wspomniałem. Nie można wykluczyć z głosowania użytkowników, którzy mają zbyt krótki staż na forum, nie można wyłączyć możliwości głosowania na siebie, nie można też zapewnić jawności. Dlatego jeśli zadecydujemy że jednak głosowanie się odbędzie - czemu jestem osobiście przeciwny - to trzeba będzie założyć odpowiedni wątek, ustalić zasady i ręcznie policzyć głosy. Tak to niestety wygląda.
Ad2. Heh, przyznam Ci szczerze, że to był taki mój mały teścik, w jaki sposób zareagujesz na takie zachowanie. I muszę przyznać, że jest dokładnie tak jak przewidywałem

Ale wracając do meritum. Nie wydaje mi się, żebyśmy mieli obowiązek zgadzać się w każdej sprawie. Neon wyraził swoje zdanie bez konsultacji ze mną, dlatego ja również szczerze napisałem - Nie zgadzam się na głosowanie z powodów które rozpisałem wcześniej - co o tym myślę. Nie zrozumcie mnie źle, nie wymagam od Neona tego aby mi się spowiadał ze swoich decyzji. Tak samo on nie wymaga tego ode mnie. Jeśli jest jakaś sprawa, która chcemy konsultować, to rozmawiamy o tym. Tutaj takiej konieczności moim zdaniem nie ma.
Ad3. No widzisz, Ty byś nie pomyślał ponieważ Twoje zasady moralne nie dopuszczają możliwości zaistnienia takiego faktu. Ja niestety spotkałem się już w swojej praktyce z wieloma przypadkami naciągania takich głosowań. Możesz mi wierzyć lub nie, ale szczególnie młodsi użytkownicy forum traktują takie sprawy bardzo ambicjonalnie. Dla nich wygrana czy przegrana ma ogromne znacznie. Dlatego niestety zdarzają się różnego rodzaju nadużycia. Natomiast odnośnie tego czy zagłosujemy, i w jaki sposób zagłosujemy decyzja jeszcze nie zapadła. Dlatego nie warto dywagować nad aspektami technicznymi. Miej jednak na uwadze to co napisałem w Ad1.
Ad4. Rozdział między administratorami to kolejna sprawa, która moim zdaniem powinna zostać wyjaśniona. Faktycznie na forum, między innymi dzięki Tobie powstał taki niepisany podział na admina technicznego i admina merytorycznego. Pierwotnie chyba wspomniał o tym Neon w jednym z pierwszych postów, ale wtedy jakoś sprawa przeszła bez echa. Przyznaje się bez bicia, że ja również często z braku czasu zasłaniałem się etykietką technicznego aby nie podejmować pewnych decyzji. Oświetlenie to moje hobby, któremu nie zawsze mogę poświecić tyle czasu ile bym chciał. Stąd takie problemy.
Niemniej wracając do meritum. Fajnie, że ten temat wreszcie wypłynął ponieważ moim zdaniem trzeba to wyjaśnić raz na zawsze. Na początek musimy sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie. Czy potrzebujemy takiego podziału? Jeśli tak, to do czego? To jest moim zdaniem równie ważne. Później, jeśli odpowiedź będzie twierdząca musimy zdefiniować zakres obowiązków admina technicznego oraz merytorycznego. Dopiero na samym końcu, gdy już wszystko będzie wiadomo możemy przypisać do tych stanowisk odpowiednie osoby.
Domyślam się, że admin techniczny to ten, który zajmuje się utrzymaniem serwera na chodzie. Tym faktycznie zajmuje się tylko ja. Nie tylko z punktu widzenia praktycznego, ale także finansowego o czym pewnie doskonale wiesz. Tutaj wątpliwości chyba nie ma. Nie bardzo natomiast wiem, jak określić obowiązki admina merytorycznego. Czym takim on tak na prawdę powinien się zajmować? Jeśli chodzi o przestrzeganie regulaminu, to myślę że to głównie moja działka. To w końcu ja jestem autorem regulaminu, to ja w większości przypadków dyscyplinowałem użytkowników i ostatecznie to ja usunąłem z forum wszystkich którzy regulaminu nie przestrzegali. Jeśli chcesz mnie zapytać dlatego nie robił tego Neon, to od razu odpowiadam, że tego nie wiem. Być może nie chciał uchodzić z tego złego, a ktoś niestety musi. Ja akurat nie mam z tym problemu. Idąc dalej, można domniemać, że admin merytoryczny podejmuje decyzję w sprawach... merytorycznych? Tylko czym są sprawy merytoryczne? Zakładam że jest to utrzymanie porządku na forum w sensie czystości dyskusji w odpowiednich wątkach oraz ewentualnym podziałem forum na działy. Tutaj sprawa się nieco komplikuje ponieważ uważam, że żaden z nas tak na prawdę nie przykładał się zbytnio do zachowania tematów rozmowy w danych wątkach. Neon co prawda próbował, ale w praktyce średnio to wyszło, ponieważ mamy tutaj przysłowiowy burdel, który zresztą zainicjował całą tę dyskusję. Wracając jednak do podziału na działy, to pierwotny układ zaprojektowałem także ja. W późniejszym czasie Neon nieco go rozbudował na wniosek użytkowników. Jeśli nie wymieniłem jakiś obowiązków, które Twoim zdaniem powinny przynależeć do administratora merytorycznego to chętnie o tym porozmawiam. Mam jednak nadzieję, że nie masz na myśli rozwiązywania sporów w stylu wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy?
Wracając jednak do Twojego bezpośredniego pytania, kto ma prawo do decyzji w sprawie usunięcia użytkownika? Punkt 4.7 regulaminu reguluje to moim zdaniem wystarczająco jasno. Decyzję o usunięciu użytkownika z forum ma użytkownik mający rangę administratora. Takich użytkowników jest w tej chwili trzech, Ja; Neon oraz Admin - co w praktyce redukuje tą liczbę do dwóch, ponieważ to ja mam dostęp do konta Admin. Widzę natomiast, że uważasz ten zapis za nieodpowiedni. Zapraszam zatem do zabrania udziału w dyskusji na temat regulaminu forum w odpowiednim do tego przeznaczonym wątku. Blisko tydzień rozmawiamy sobie na ten temat i na razie jak widzę nie wypowiedziałeś się w tym wątku. Trudno mi się ustosunkować do tego co napisałeś tutaj, ponieważ nie wiem tak na prawdę kogo uważasz za admina technicznego a kogo za merytorycznego. Przyznam szczerze, że mi osobiście ten podział wydaje mi się wyjątkowo sztuczny, niemniej może po prostu nie rozumiem co miałeś na myśli. Ustosunkuję się natomiast do Twoich postulatów.
ad 4.a) Moim zdaniem definiowanie obowiązków admina w Regulaminie nie ma najmniejszego sensu. Po pierwsze nasi administratorzy to Hobbyści. Wykonują swoją pracę z zamiłowania. Trudno od osoby poświęcającej swój własny czas zupełnie dobrowolnie wymagać czegokolwiek. Po drugie nie ma instancji wyższej, która mogła by dyscyplinować admina - a przez to w zasadzie nie ma też fizycznej możliwości wymuszenia przestrzegania zapisów regulaminu dotyczących administratorów. W końcu trudno zmuszać kogoś do zajmowania się swoim Hobby, prawda?
ad 4.b) Bardzo mnie natomiast zastanawia, dlaczego uważasz przypisanie prawa do usuwania kont userów tylko jednemu z administratorów za aksjomat. Jest jakieś wyjaśnienie tego stanu rzeczy? Dlaczego Admin Techniczny miałby być tym podległym pod Merytorycznego? Tutaj dla porządku założyłem sobie, że Adminem Merytorycznym jest Neon, a Technicznym Ja. Myślę, że to nie odbiega od Twojego wyobrażenia podziału forum. Abstrachuje już od faktu, że trzeba zdefiniować najpierw te pojęcia a dopiero po tym przypisać do nich osoby.
PS. Staszku, proszę nie zrozum mnie źle. Ale osobiście uważam, że zupełnie nie potrzebnie zacząłeś tutaj uprawniać jakąś formę polityki. Dlaczego zwlekasz tak długo z odpowiedzią na to proste pytanie. Czy chcesz podjąć stanowisko, które Ci zaoferowałem czy nie? Na prawdę potrzebujesz kilku tygodni na zastanowienie się i sformułowanie odpowiedzi? Jeśli wszystkie decyzje masz zamiar podejmować w ten sposób, to zaczynam się zastanawiać czy dobrze zrobiłem oferując Ci to stanowisko.