
cieszyn napisał(a):Kurcze Michał - dzięki Tobie pomalutku, ale to bardzo pomalutku myślę nieco cieplej o sodówkach.
- jasny gwint! Co ja ze brednie wypisuję![]()
Michal napisał(a):Oprócz tego lampami sodowymi powinno się min. oświetlać autostrady drogi ekspresowe czy krajowe,ponieważ żółte światło ma bardzo dobrą przenikalność światła we mgle czy kroplach wody,a poza tym sodówki zapewniają dużą ostrość widzenia nawet w zapylonej czy zamglonej atmosferze i jak już gdzieś pisałem w oświetleniu ulicznym oddawanie barw jest mniej ważne,
DocBrown napisał(a):Mylisz się.
Rozumiem argumenty przemawiające za sodą, jednak akceptuje tylko lampy o mocy 250W i więcej, z tych o niższej mocy jedynie comfort albo deco, bo pozostałe świecą po prostu tragicznie, druga sprawa, że nic (oprócz ceny) nie stoi na przeszkodzie, aby stosować metahalogenki, zwłaszcza, że skutecznością świetlną niewiele ustępują sodzie, a przy tym nie dają tak wstrętnego światła jak ona.
DocBrown napisał(a):Śmierć Unii Europejskiej !
Doc - to Ty napisałeś ?
Skoro taki numer przejdzie tylko na autostradach, to niech tam sobie będą sodówki, a w pozostałych miejscach niech będą metahalogenki albo rtęciówki.
DocBrown napisał(a):Śmierć Unii Europejskiej !
Skoro taki numer przejdzie tylko na autostradach, to niech tam sobie będą sodówki, a w pozostałych miejscach niech będą metahalogenki albo rtęciówki.
Powrót do Iluminacja architektury i obiektów
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości