Ta co wyjeżdża z bramy to jest generacja chyba z lat 80-tych, robiona zdaje się do dzisiaj, lub jeszcze do niedawna. Jej pierwowzorem były WAZ-y Żiguli, odgapione właśnie od Fiatów - pierwsze nawet miały pojedyncze okrągłe reflektory jak najstarsze wersje Fiata, potem podwoili im - również bazując na Fiacie, który wówczas wypuścił modele ze światłami podwójnymi, ale wtedy jeszcze bez czarnego prostokąta wokół - początkowo miały nałożone reflektory na chromowaną atrapę... i chyba te Żiguli z podwójnymi również miały to rozwiązane w ten sposób.
Ta Łada co wyjeżdża z bramy, jako kontynuacja modelu Żiguli, dalej jest przez Rosjan określana tym mianem. Ona ma jakiś numer, WAZ ileś tam, ale ja nigdy nie mogę tej cyfry zapamiętać, i też - tak jak niedawno odkryłem, że Rosjanie mówią - mianuję ją od dawna mianem Żiguli, bo jest do niego bardzo podobna - to jego udoskonalona wersja.
Małe porównanie :
Łada (WAZ) z roku 1970 :
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ada_ ... 7-2101.jpgŁada (WAZ) z roku 1975 :
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ada_ ... 7906678894)_(2).jpg
Łada (WAZ) z roku 1995 :
http://de.wikipedia.org/wiki/Lada_Nova# ... 1452cc.jpg Ten z pierwszego linku, najczęściej z tych trzech wersji określany jako Żiguli ma nawet identyczne klamki jak Fiat
Ale jak się okazuje nie był to żaden plagiat - pierwsze modele były właśnie na licencji Fiata, czyli podobieństwo było tu legalne i oczywiste

Mam coś, z ostatniej chwili :
http://www.classiccarcatalogue.com/WAZ%201975.htmlTu są chyba wszystkie modele sprzed 1992, czyli jeszcze z ZSRR.