Strona 526 z 671

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 13 września 2014, 13:57
przez Edziu
kurcze fajny:) stanowil on oświetlenie parkingu ciekawe że tylko jeden może kiedyś w tym miejscu wiecej było takich, a teraz kwiat jest dwupoziomowy, trochę tymi stradami go spiepszyli ale lepiej że zamontowali niżej strady a łyżki zostawili w spokoju ;)

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 13 września 2014, 15:14
przez qba
Fajny ten dziwaczny kwiat z Uzbekistanu. Po raz pierwszy na forum pojawił sie kwiat fabrycznie na 11 opraw. Do tego z głowica w kształcie pastylki, ale i u nas takie sa popularne. MR z ośmioma łyżkami świetny. Szkoda oczywiście, że łyżki są nieczynne, ale dobrze, że jeszcze stoi.

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 14 września 2014, 13:15
przez famabud
Obrazek

Obrazek

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 14 września 2014, 20:09
przez Witeku
Taszkient, Uzbekistan

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 14 września 2014, 20:10
przez famabud
Te oprawy na drugiej fotce to traffiki z płaską szybą?

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 14 września 2014, 20:32
przez Watt
Na to wygląda :)

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 15 września 2014, 16:21
przez Whites86
czy ja dobrze widze że na 1 zdjęciu na parkingu są 2 duże fiaty ?

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 15 września 2014, 22:08
przez DarekG
Raczej są to niestety Łady.

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 16 września 2014, 18:18
przez Whites86
DarekG napisał(a):Raczej są to niestety Łady.

łada biała to wyjeżdza z bramy

Re: Kwiaty opraw oświetleniowych

PostNapisane: 16 września 2014, 20:42
przez oskard
Ta co wyjeżdża z bramy to jest generacja chyba z lat 80-tych, robiona zdaje się do dzisiaj, lub jeszcze do niedawna. Jej pierwowzorem były WAZ-y Żiguli, odgapione właśnie od Fiatów - pierwsze nawet miały pojedyncze okrągłe reflektory jak najstarsze wersje Fiata, potem podwoili im - również bazując na Fiacie, który wówczas wypuścił modele ze światłami podwójnymi, ale wtedy jeszcze bez czarnego prostokąta wokół - początkowo miały nałożone reflektory na chromowaną atrapę... i chyba te Żiguli z podwójnymi również miały to rozwiązane w ten sposób.
Ta Łada co wyjeżdża z bramy, jako kontynuacja modelu Żiguli, dalej jest przez Rosjan określana tym mianem. Ona ma jakiś numer, WAZ ileś tam, ale ja nigdy nie mogę tej cyfry zapamiętać, i też - tak jak niedawno odkryłem, że Rosjanie mówią - mianuję ją od dawna mianem Żiguli, bo jest do niego bardzo podobna - to jego udoskonalona wersja.
Małe porównanie :
Łada (WAZ) z roku 1970 : http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ada_ ... 7-2101.jpg
Łada (WAZ) z roku 1975 : http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ada_ ... 7906678894)_(2).jpg
Łada (WAZ) z roku 1995 : http://de.wikipedia.org/wiki/Lada_Nova# ... 1452cc.jpg
Ten z pierwszego linku, najczęściej z tych trzech wersji określany jako Żiguli ma nawet identyczne klamki jak Fiat :mrgreen:
Ale jak się okazuje nie był to żaden plagiat - pierwsze modele były właśnie na licencji Fiata, czyli podobieństwo było tu legalne i oczywiste :)
Mam coś, z ostatniej chwili : http://www.classiccarcatalogue.com/WAZ%201975.html
Tu są chyba wszystkie modele sprzed 1992, czyli jeszcze z ZSRR.