Strona 36 z 49

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 6 grudnia 2017, 22:50
przez MercuryFenix
To nie jest argument. Nie słyszałem aby w przeszłości były podobne nawałnice.
Pozatym stare słupy były znacznie bardziej masywne i przesadnie mocno wiązane do podłoża.

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 6 grudnia 2017, 23:58
przez Utilizer
No zacznijmy od tego że to był zwykły aluminiak a nie starego typu słup kwiatowy jak MR

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 7 grudnia 2017, 19:16
przez Edziu
Współczesne słupy są łatwe w wymianie ale bardzo łatwo je uszkodzić, widziałem kiedyś w internecie zderzenie autobusu z słupem kwiatowym typu MR to autobus był zmasakrowany a słup jedynie lekko się przechylił w podłożu ale w żaden sposób nie był wygięty. Choć nowe słupy tez potrafią długo wytrzymać jeśli nie są narażone na kolizję, widziałem wiele metalowych słupów co mają już ponad 20 lat i żadnych śladów korozji, i chyba dla nich największym zagrożeniem sa wypadki lub ułamane gałęzie. Zastanawiam się czasem jak to jest ze starymi słupami kwiatowymi, w jakim stanie mogą one być pod ziemią, czy też kiedyś nie zdarzy się sytuacja że słup kwiatowy po prostu się przewróci bo wewnątrz jest skorodowany. W Toruniu kwiaty na Broniewskiego zauważyłem że są osadzone w betonowych pierścieniach takich jakich używa się do budowy studni, być może że wszystkie kwiaty tak zamontowano lecz na tamtych niektórych to wyraźnie widać a w innych mogą być pod ziemią te pierścienie. a na zewnątrz widać tylko oblewkę betonową. W każdym razie z tego co zauważyłem przez te kilka dekad żaden kwiat w mieście nie został zdemontowany w wyniku kolizji, albo i zdarzały się kolizje ale słupy w żaden sposób nie ucierpiały.

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 7 grudnia 2017, 21:15
przez MRP200
Utilizer napisał(a):No zacznijmy od tego że to był zwykły aluminiak a nie starego typu słup kwiatowy jak MR

Stalowy, ale mniejsza o to. To jest współczesny słup montowany na fundamencie betonowym. Grubość ścianek takich słupów to 3-5 mm. W wielu przypadkach wystarczy niewielkie nawet uderzenia pojazdem (np. na parkingu), żeby słup uległ nadłamaniu przy podstawie.

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 7 grudnia 2017, 21:38
przez KaszeL
Oto przecież chodzi. One mają być bezpieczne. A nie zabijać kierowców jak stare betoniaki.

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 24 grudnia 2017, 13:18
przez Michal
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 24 grudnia 2017, 13:40
przez Whites86
hehehehe, szybki demontaż :D

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 30 grudnia 2017, 08:33
przez slaweklampy
Oprawa zapewne do kasacji. Gdyby była Strada OUS-150 to pewnie by przeżyła upadek. 8-)

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 30 grudnia 2017, 23:16
przez Elektroservice
Wygląda to tak jakby ten SGS się nie uszkodził zbytnio :D

Re: Uszkodzone słupy i latarnie na skutek wypadków i kolizji

PostNapisane: 30 grudnia 2017, 23:53
przez qba
slaweklampy napisał(a):Oprawa zapewne do kasacji. Gdyby była Strada OUS-150 to pewnie by przeżyła upadek. 8-)
Widziałem stradę OUS 400 po upadku. Rozleciała się na dwa kawałki i pogięła.