Żarówki

Klasyczne i te nieco rzadziej spotykane

Re: Żarówki

Postprzez trojmiejski » 31 grudnia 2011, 12:58

cieszyn napisał(a):
trojmiejski napisał(a):Parametrów nie dało się odczytać, więc nie wiem jakie są, w ogóle nie wiem skąd ta żarówka pochodzi i nie wiem jaki typ żarówek ma taki charakterystyczny kształt.


Jasne, ale skoro ją zaświeciłeś, to podaj chociaż napięcie, jakiego użyłeś ...

Sieciowe 230V/50Hz.
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 11235
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Żarówki

Postprzez trojmiejski » 2 stycznia 2012, 11:47

Poszukałem info na temat żarówek okrętowych i nie pasuje mi jedna rzecz, żarówki okrętowe są na bolce, a nie na gwint E27 jak zaprezentowana przeze mnie żarówka. Gdy się popytałem rodziny na temat jej historii to nie byli w stanie jednoznacznie odpowiedzieć, ale padła sugestia, że może pochodzi ona z projektora filmowego z lat 60, możliwe to?
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 11235
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: Żarówki

Postprzez cieszyn » 2 stycznia 2012, 23:30

Ja kojarzę, że były takie żarówki w projektorach np.Ania - bez gwintu - gładka, symbole to bodaj: P12, 6V, 20W

Podobne do żarówek do aut - do migaczy

Te 6 V to problem, bo nie łatwo je było kupić, pasowała chyba tylko żarówka od Trabanta, bo on miał ponoć te 6 V nna pokładzie :roll: (ale może mylę z motorami, motory miały chyba 6 V ?)

Być może to jest to: ? http://archiwumallegro.pl/zarowka_polam ... 00541.html
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarówki

Postprzez DarekG » 4 stycznia 2012, 11:35

Tak motory miały zasilanie akumulatorami 6V i prawdopodobnie to od nich była ta żarówka jak w projektorze.
Miłośnik świetlówek liniówek i opraw ulicznych ;)
Avatar użytkownika
DarekG
 
Posty: 1189
Zdjęcia: 162
Dołączył(a): 22 lutego 2011, 10:29
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Re: Żarówki

Postprzez MRP200 » 4 stycznia 2012, 15:07

Pierwsze Trabanty miały instalacje 6 V (zamiast 12), więc wspomniane żarówki 20 W faktycznie mogły pasować od tych samochodów, tym bardziej, że te stosowane w rzutnikach Ania miały identyczny trzonek. W motocyklach w tylniej lampie stosowana była żarówka 6 V dwuwłóknowa 5/21 W (światło tylnie / stop), nie mniej żarówka 20 W mogła być stosowana w motocyklu w lampach kierunkowskazów (jeżeli był w nie wyposażony).
MRP200
Moderator
 
Posty: 4293
Zdjęcia: 639
Dołączył(a): 21 września 2009, 07:25
Lokalizacja: PWA / Kostrzyn Wlkp

Wolframowy zabytek

Postprzez Lampka » 9 stycznia 2012, 20:32

Witam
Dziś oto wpadła w moje ręce stara żarówka. Leżała podobno z pół wieku na strychu, a została znaleziona przypadkiem, podczas porządków. U góry bańki ma wypustek ze szpicem, wokół niego są jakieś napisy okrężnie, ale niestety bardzo wyblakłe i mało czytelne. Żarnik jest zaczepiony w sposób nieco podobny, jak mają współczesne żarówki wstrząsoodporne, ale niestety jest przerwany. Ma szary gwint i wygląda na dosyć wiekową.
Oto jej fotki:
http://www.lighting-gallery.net/gallery ... &pid=61423

http://www.lighting-gallery.net/gallery ... &pid=61424

Mam też pytania:
Ile lat wg was może mieć ta żaróweczka?
Jakiej jest firmy i gdzie została wyprodukowana?
Kolekcjoner i poszukiwacz starych opraw i źródeł światła
Avatar użytkownika
Lampka
 
Posty: 6576
Zdjęcia: 14
Dołączył(a): 16 sierpnia 2011, 21:59
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wolframowy zabytek

Postprzez qba » 9 stycznia 2012, 22:16

Ona może nawet sprzed wojny być. Ale nie wiem z jakiego kraju.
RACJONALNE OŚWIETLENIE MIESZKAŃ SPRZĘTEM OŚWIETLENIOWYM "POLAM"
- ułatwia prace wykonywane w domu
- nie powoduje olśnienia i zmęczenia wzroku
- stwarza nastrój i warunki miłego wypoczynku
Avatar użytkownika
qba
 
Posty: 8427
Zdjęcia: 1020
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 19:15
Lokalizacja: WLKP

Re: Wolframowy zabytek

Postprzez cieszyn » 9 stycznia 2012, 22:48

A jakieś zbliżenia cokołu z gwintem? Tam powinny być symbole jakieś?
Odczytałeś coś???

Coś przez mgłę kojarzę, głównie z powodu tego kroplowego stożka na łbie żarówki, śladu po jej wyciąganiu z gorącego szkła. Ale widziałem dość dużo takich stron (linki tu i owszem są u nas podane), i nie da się stwierdzić, na której to widziałem


PS - czy da się ją naprawić?

Tak! Serio. Wielokrotnie naprawiałem uszkodzone żarówki, z urwanym wolframem - zaraz napiszę jak - ale może ktoś wie? :P ;) ;) ;) ;)
Pzdr/
Staszek
Avatar użytkownika
cieszyn
 
Posty: 12647
Zdjęcia: 9
Dołączył(a): 25 lipca 2007, 15:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wolframowy zabytek

Postprzez matit1 » 9 stycznia 2012, 22:54

W żarówce widać też współczesną rurkę próżniową.
Avatar użytkownika
matit1
 
Posty: 3153
Zdjęcia: 1394
Dołączył(a): 13 października 2008, 16:08
Lokalizacja: Białystok

Re: Wolframowy zabytek

Postprzez toomm40 » 9 stycznia 2012, 22:56

no czekamy ,Cieszynie,aż nas oświecisz -jak naprawić taką zarówkę :P
naprawialem różne rzeczy , ale wolframową , to nie wiem jak 8-)
może to jakaś bardzo stara Narva lub Tesla ? obie z tych firm lubily ukladać żarnik w "zygzak"
Ostatnio edytowano 9 stycznia 2012, 23:06 przez toomm40, łącznie edytowano 1 raz
TELAM - i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
toomm40
 
Posty: 5044
Zdjęcia: 0
Dołączył(a): 18 listopada 2011, 23:38
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Żarówki tradycyjne i halogenowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości