Kiedyś niemal wszystko każdy kraj miał swoje. Jedynie Węgrzy nie mieli samochodów osobowych - ale za to nadrabiali ten brak marką autobusów, znaną na pół świata!! Nawet w Kirgistanie zbudowali fabrykę Ikarusa, gdzie montowali te na obszar ZSRR. W Hawanie też podobno do dziś można je spotkać. Rumunom się udało z Dacią - wznowili tą zanikającą markę. A u nas... FSO w połowie rozwalone, co jakiś czas widzę jak kolejnej hali ubywa, Jelcz zbankrutował kilka lat temu, Stara Steyr kupił... ale nie wiem czy dalej działają coś, Autosan w tym roku upadł... Ech

. Tylko wielkie korporacje trzymają się dobrze. Tak jest z oprawami, samochodami, autobusami, elektroniką (nie ma już Unitr różnych, prawie każde miasto miało swoją) nawet w budownictwie tak jest. Rozwalili KBM w Wawie, gdzie dziadek pracował, a teraz jak chciał znaleźć jakieś dokumenty z tego czasu, bo były przy emeryturze potrzebne, to oczywiście tłumaczenie było : pożar był, całe archiwum przepadło

. Nie pierwszy to już taki pożar, w nie pierwszej firmie, o którym słyszałem, a którego nikt nie widział...
No nic, taka jest prawda, nima co se humoru psuć i myśleć o tym.
Żeby nie robić tu więcej offtopu, zapraszam na priva - tam se możemy ponarzekać do woli
A ja jak każdy lach - mam talent do narzekania

A w temacie teraz - na tej pierwszej fotce, dopiero jak się przyjrzałem, zobaczyłem że są same oprawy GE - początkowo ta z prawej, pojedyncza, zdała mi się być łyżką

. Normalnie profil ma jak nasza ORZ 6 lub 7, piękna

. A do tego klosz niemal jak OURW
...nowosądecka łyżka z kloszem, w wersji uesańskiej

W USA kształt opraw praktycznie się nie zmienia, są ogólnie przyjęte proporcje i schemat budowy. W Europie muszą kombinować, żeby było niebanalnie i oryginalnie, w efekcie czego często wychodzą dziwolągi
