[Pomorskie] Pozostałe stacje, przystanki i dworce kolejowe

Dyskusje na temat oświetlenia bocznic, węzłów i dworców kolejowych.

[Pomorskie] Pozostałe stacje, przystanki i dworce kolejowe

Postprzez trojmiejski » 13 kwietnia 2014, 21:35

Na forum są wątki w których dobrze omówione są główne stacje pomorskich miast i osobne wątki o pomniejszych stacjach/przystankach w obrębie metropolii. Przeglądając stare zdjęcia zwróciłem uwagę, że nie można też zapominać o innych stacjach i przystankach na Pomorzu i myślę, że w miarę możliwości należałoby zwrócić uwagę na nie, obecnie zostało dokonanych wiele modernizacji, a kolejne odbędą się wkrótce, klasyki obecnie głównie jeszcze są na szlakach niezelektryfikowanych w sercu Kaszub, przykładem jest linia kolejowa 201 na której na własne oczy widziałem jak między Somoninem, a Kościerzyną są wyłącznie klasyczne oprawy, można je zobaczyć tutaj:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=97
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=98
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=99
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_201
Z tej linii własne fotki opraw z przystanku Gdynia Wielki Kack są w wątku o przystankach w Gdyni, zdjęcia z Kościerzyny jako ważnej stacji węzłowej są w osobnym wątku, a własne fotki stacji Żukowo Wschodnie mogę tu zaprezentować:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Za stacją znajdują się zdewastowane łyżki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 27 sierpnia 2017, 14:20 przez trojmiejski, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez ourp » 16 kwietnia 2014, 16:29

Im więcej funduszy UE pójdzie na modernizacje bocznych szlaków kolejowych tym mniej łyżek na kolei. Nie jestem fanem seleniumów, ale to stosunkowo dobry wybór do oświetlenia stacji.
Avatar użytkownika
ourp
 
Posty: 380
Dołączył(a): 8 listopada 2013, 17:19
Lokalizacja: Opolskie

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez famabud » 16 kwietnia 2014, 17:19

Sęk w tym że to Astraroad a nie Selenium.
Light is life
Avatar użytkownika
famabud
 
Posty: 9296
Zdjęcia: 1074
Dołączył(a): 3 listopada 2009, 17:25
Lokalizacja: Lublin

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez Witeku » 16 kwietnia 2014, 20:27

Kolejarze zapowiadają inwestycje w LED-y
Avatar użytkownika
Witeku
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, 00:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez neon44 » 16 kwietnia 2014, 21:04

Witeku napisał(a):Kolejarze zapowiadają inwestycje w LED-y


A gdzie o tym czytałeś :?:
Fanatyk opraw ulicznych

Zrobiłem już 5564 zdjęcia opraw oświetleniowych
Avatar użytkownika
neon44
Site Admin
 
Posty: 11125
Zdjęcia: 62
Dołączył(a): 3 czerwca 2007, 14:57
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez Witeku » 16 kwietnia 2014, 21:23

PKP PLK napisał(a):Polskie Linie Kolejowe oszczędzają miliony dzięki wymianie oświetlenia

Ponad 12,5 mln zł rocznie oszczędza zarządca infrastruktury PKP Polskie Line Kolejowe S.A. dzięki konsekwentnej wymianie oświetlenia zewnętrznego. Już ponad 50 tysięcy starych lamp (opraw ze źródłem światła) zastąpiono nowym. PLK zmniejszyła zużycia energii elektrycznej o 3 mln kilowatogodzin rocznie, to tyle ile wykorzystuje ok. 2000 gospodarstw domowych. Efektywniejsze oświetlenie to także korzyść dla środowiska naturalnego.


Program wymiany lamp rtęciowych na nowoczesne sodowe wysokoprężne, które posiadają najwyższy dostępny na rynku wskaźnik skuteczności świetlnej, rozpoczęto w PLK już w roku 2004.

– Bezawaryjna praca tych lamp szacowana jest na około 4 lata, a stosowane wcześniej lampy rtęciowe mają ponad dwukrotnie mniejszy wskaźnik skuteczności świetlnej i czas pracy około 2,5 lat – wyjaśnia Andrzej Kazimierski, dyrektor ds. gospodarki energetycznej PLK.

Prawie 100 tys. nowych lamp

W latach 2004 – 2014, tylko ze środków Polskich Linii Kolejowych w ramach programu poprawy efektywności energetycznej, wymieniono ponad 51 000 opraw. Wraz z modernizacją linii liczba nowoczesnych energooszczędnych lamp wzrosła do ok. 90 tys. To prawie połowa wszystkich opraw oświetlenia zewnętrznego spółki.

Zysk dla spółki i środowiska


Efektem wymiany oświetlenia jest redukcja mocy zainstalowanej w oświetleniu zewnętrznym o ok. 5 600 kW oraz zmniejszenie zużycia energii o 23 000 000 kWh/rok. Pozwoliło to na obniżenie kosztów energii elektrycznej o ok. 12 650 tys. zł w skali roku (przy cenach jednostkowych zakupu z 2013 r.). Nowoczesne oświetlenie to również duża korzyść dla środowiska naturalnego i redukcja emisji dwutlenku węgla o ponad 20 000 ton w skali roku.

Przyszłość należy do technologii LED


Program wymiany oświetlenia będzie w PLK kontynuowany. Od 2015 r. zarządca narodowej sieci kolejowej przewiduje stosowanie technologii LED.

– Zakładamy, że od 2015 r. nowe projekty w zakresie oświetlenia terenów i obiektów kolejowych oparte będą na technologii LED. Powinna być jeszcze lepsza efektywność energetyczna oświetlenia niż obecnie – mówi Andrzej Kazimierski.

http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... enia-2300/
Avatar użytkownika
Witeku
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, 00:59
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez trojmiejski » 16 maja 2014, 12:17

Przystanek osobowy Luzino:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez slaweklampy » 16 maja 2014, 14:09

Ta oprawa oświetlająca daszek kasy nadaje się do kretynizmów oświetleniowych.
Spieszmy się zbierać stare lampy i radia, tak szybko odchodzą.
Avatar użytkownika
slaweklampy
 
Posty: 6044
Zdjęcia: 1766
Dołączył(a): 2 września 2009, 06:43
Lokalizacja: Pęplin

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez trojmiejski » 9 lipca 2014, 21:41

Reda Rekowo przed modernizacją (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Redar ... ecall.jpeg):
Obrazek

Moje fotki przedstawiające stan po modernizacji:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Re: [Pomorskie] Pozostałe przystanki i dworce kolejowe

Postprzez trojmiejski » 2 sierpnia 2014, 21:46

Po przystanku Reda Rekowo przedstawiam kolejne zmodernizowane przystanki i stacje na linii kolejowej 213 Reda-Hel, najpierw Mrzezino:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Swarzewo:
Obrazek

Obrazek

Władysławowo Port, klik powiększa, wrzucam w dużym rozmiarze żeby osoby spostrzegawcze mogły znaleźć w tle kwadratówkę :twisted: :
Obrazek

Kuźnica:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jastarnia Wczasy:
Obrazek

Obrazek

Jastarnia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

W przeciwnym kierunku EIC Jantar do Warszawy Wschodniej ciągnięty przez lokomotywę czechosłowackiej produkcji z 1979 roku należącą do Kolei Czeskich (ČD) i oznaczoną jako seria 754:
Obrazek

Lokomotywy tej serii zostały wypożyczone przez PKP Intercity ze względu na to, że przetwornice i agregaty klimatyzacji w wagonach Jantara do pracy wymagają wysokiego napięcia z lokomotywy, a w Polsce jest niedostatek lokomotyw spalinowych zapewniających takie zasilanie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jurata:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

O 4:30 oświetlenie stacji jest już wyłączone mimo, że oświetlenie miejskie nadal działa:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
trojmiejski
 
Posty: 10940
Zdjęcia: 3344
Dołączył(a): 23 października 2011, 23:33

Następna strona

Powrót do Oświetlenie obiektów infrastruktury kolejowej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości