Elektroservice napisał(a):Te których zakup rozważam to też oryginalne Ultinony tylko 6200K i 160% zamiast 6500K 200%
Nawet od tego samego sprzedawcy, zobacz sam:
http://allegro.pl/philips-zarowka-led-h ... 67418.html
"Homologacja ECE: NIE"
I to wystarczy. BTW strumień 1100lm - słabiutko jak na takie coś.
Mój kolega kupił taki zestaw i mierzył na stanowisku diagnostycznym. Przy światłach z ryflowanym szkłem to nie ma szans przejść przeglądu, jeśli diagnosta choć trochę patrzy w przyrząd. Chiński ksenon H7 4300K wstawiony do reflektorów projektorowych (soczewka, przysłona) ma dobre odcięcie i plamy tam, gdzie trzeba - obraz jest bardzo zbliżony do żarówkowego, tyle, że jest bardzo jasny. W obu przypadkach nie widzę sposobu na legalizację takich wynalazków - raz z racji na jakość światła, dwa - z racji na jego strumień, który też jest ograniczona przepisami.
Swoją drogą po doświadczeniach z diodami w domu (widzieliście JAKI radiator musiałem zastosować do tych diodek, prawda?) mam bardzo poważne wątpliwości czy jakakolwiek dioda przetrwa dłuższą pracę samochodowym reflektorze. Przecież tam nie ma dobrego chłodzenia, obok jest komora silnika, w której regularnie jest temperatura ponad 60 stopni. Diody się ugotują.
O tym, czy w ogóle może zastąpić żarówkę w tak precyzyjnym reflektorze to nawet nie mówię, bo wiem, że to jest niezwykle trudne. Skrętka ma mniej niż 2mm grubości i znajduje się w bardzo dokładnie określonym miejscu. Gdy zakładałem ksenony w moim dawnym samochodzie, wymieniałem reflektor i przednie szkła, bo do HIDów były inne. Także lepiej kupić nowy reflektor niż kombinować z byle diodkami. Albo założyć dodatkowe drogowe LED WESEM FERVOR, cechowane na 50, homologowane. Potem podjechać do diagnosty, niech to ustawi poprawnie na przyrządzie.