Michal napisał(a):Cieszyn,świetne zdjęcia wygrzebałeśOj,dużo bym dał za taką kompletną OŻk.Co do aut to do lewej to chyba Wołga,a drugi od prawej Peugeot
Tak, z Wołgą trafiłeś (no może to być też jakiś czarny Merc), a to drugie tylko literkę ustrzeliłeś
Bo to jest P-70!
Protoplasta Trabanta. Ten tu akurat jest w wersji Kombi i ma chyba brezentowy dach, albo nie, raczej tylko czarny ale blaszany!
Jakbyście widzieli tą wajchę od biegów przy kierownicy, to można paść ze śmiechu !



P-70 – małolitrażowy samochód osobowy produkcji NRD, produkowany w latach 1955-1959 w fabryce VEB Automobilwerk Zwickau (potem VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau), bezpośredni poprzednik "Trabanta".
Był to pierwszy produkowany w NRD samochód z nadwoziem z tworzyw sztucznych (duroplast) i ramą drewnianą, podobnie jak w modelu DKW7. Konstrukcja bazowała na produkowanym poprzednio w tej samej fabryce modelu IFA F8. P-70 miał ten sam (nieco zmodyfikowany) dwucylindrowy silnik dwusuwowy, chłodzony wodą, o pojemności skokowej 690 cm³ i mocy 16 kW (22 KM) przy 3500 obr/min. Skrzynia biegów miała trzy przełożenia do przodu (przekładnia 3,44 - 1,69 - 1,00) i jedno do tyłu (4,73).
Rozmiary samochodu (długość-szerokość-wysokość): 3.740 - 1.500 - 1.480 mm; rozstaw kół 2.380 mm, prześwit - 190 mm. Samochód produkowany był w trzech wersjach nadwozia: limuzyna[1], coupé i kombi (dwie pierwsze wersje były dwudrzwiowe, wersja kombi - trzydrzwiowa); masa pustego pojazdu w poszczególnych wersjach wynosiła odpowiednio 800, 875 i 830 kg, a udźwig 320, 275 i 320 kg. Średnica zawracania tego samochodu wynosiła 10 metrów, prędkość maksymalna 90 km/h (coupé - 100 km/h).
Wyprodukowano ogółem około 38 tysięcy sztuk samochodów P-70 (w tym 1,5 tys. w wersji coupé).